واگن قطارهای شهری تهران و حومه که بین تهران و کرج تردد می‌کنند افزایش پیدا کرد تا برای شلوغی این خط چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسئله ای که بارها در سرویس مشکلات مردم به آن اشاره شده شلوغی مترو به عنوان یکی از مشکلات اصلی کلانشهر تهران است. مسئله ای که باعث شد حتی برخی اعضای شورای شهر هم به آن اعتراض کنند و بپرسند چرا سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط مترو به یک ساعت رسیده است؟
با وجود دل خون تهرانی ها از شلوغی مترو باز هم اقدامات قابل تاملی از سوی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه برای کاستن از شلوغی قطارها انجام شده است. از جمله اینکه در هفته گذشته تعداد واگن‌های قطارهای خط پنج مترو از ۸ واگن به ۹ واگن افزایش یافت.
در این رابطه مدیر عامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه از افزایش يازده درصدي ظرفيت قطارهای خط 5 متروی تهران خبر داد.
نوبخت با بیان اینکه با اضافه کردن یک واگن به تمام قطارهای این خط برون شهری، ۳۰۰ نفر به ظرفیت هر قطار اضافه می‌شود، گفت: با اضافه شدن 26 واگن دو طبقه به قطارهای خط 5 شاهد افزایش بیش از هفت هزار نفر به ظرفیت جابجایی این خط هستیم.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: خط 5 قدیمی‌ترین خط متروی تهران است که ۱۹ سال از آغاز بهره‌برداری آن می‌گذرد و اکنون بهسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات آن در حال انجام است و انشاءالله با افزایش ظرفیت جابجایی این خط، بتوانیم به کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران - کرج کمک کنیم.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =