۰ نفر
۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

اوراتوریو «کجایید شهیدان» اثر هوشنگ کامکار توسط گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران در برنامه‌ای مشترک با ارکستر جوانان ایتالیا، در کلیسای سانتا ماریای شهر رم روی صحنه می‌‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد فرهنگی هنری رودکی، دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر تهران با دانشگاه ساپینزا رم  و ارکستر جوانان ایتالیا، شهرداد روحانی (رهبر ارکستر سمفونیک تهران)، رازمیک اوحانیان (رهبر گروه کر)، یکی از نوازندگان و گروه کُر ارکستر، راهی ایتالیا می‌شوند.

براساس برنامه پیش‌بینی شده، اجرای مشترک ارکستر جوانان ایتالیا به رهبری دامیانا جورانا و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در پایتخت دو کشور، رم و تهران برگزار می‌شود.

اجرای شهر رم این دو ارکستر، یکشنبه دوازدهم آذر در کلیسای سانتا ماریا و اجرای تهران، چهارشنبه پانزدهم آذر در تالار وحدت خواهد بود.

در این برنامه « قطره‌هاى باران» و « باغ ايرانى» اثر شهرداد روحانى و «كجاييد شهيدان» اثر هوشنگ كامكار اجرا می‌شوند.

اوراتوریو قطعه‌ای آوازی و چند بخشی با همراهی ارکستر و آواز جمعی، بر روی متنی طولانی و مذهبی است که در سالن‌های کنسرت و نه در سالن اپرا قابل اجرا باشد. در اوراتوریو پرسوناژها بدون بازی و بی صحنه‌پردازی و لباس، هر یک نقش خود را فقط با سرایش آواز اجرا می‌کنند. تفاوت اوراتوریو و اپرا در این است که دومی به هنر صحنه‌پردازی، بازی، لباس، نورپردازی و... مجهز است و هر یک از این دو در خط داستانی خود، مسائل و موضوعات مختلف را بیان می‌کنند.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =