۰ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳

مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی معتقد است «برخلاف صحبت‌های مهیج برخی از افراد و رسانه‌ها، شوک قیمت مسکن بعید است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز ملکی، مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود نوشت: «با افزایش نسبی تحرکات بازار مسکن تهران در سال‌جاری، برخی از خریداران مسکن، با این سوال مواجه شده‌اند که مبادا بازار مسکن با شوک قیمتی مواجه شود و ایشان از قافله عقب بمانند. در چنین شرایطی، برخی از فروشندگان و مشاورین املاک نیز بازار گرمی می‌کنند و به خریداران تلقین می‌کنند که: نخرید، پشیمان خواهید شد. دولت، فنر قیمت مسکن را رها کرده است، چون برای رشد اقتصاد کلان، به رونق بازار مسکن احتياج دارد!»

به اعتقاد وی، «این حرف‌ها، نگرانی و انگیزه خریداران مسکن را دوچندان می‌کند. با این حال باید توجه داشت که هرچند افزایش بطئی قیمت مسکن در سال‌جاری قابل انتظار است، اما این سخن، مجوزی برای ورود عجولانه خریداران نیست.»

ملکی متذکر شد: «یک نکته مهم را نیز نباید فراموش کرد که هر خریداری، شرایط خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه، خریداری که پولش را در بانک گذاشته و سود بانکی ۲۰ درصدی می‌گیرد، نباید بابت رشد کمتر از ۲۰ درصد قیمت مسکن، احساس ناراحتی و زیان کند.»

وی عنوان کرد: «در شرایط کنونی، خرید مسکن از فروشندگان واقعی پول لازم، قابل توصیه است، نه فروشندگان متوهمی که با ارائه قیمت‌های پرت، امیدوار به افزایش شدید قیمت هستند.»

مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: «برخلاف صحبت‌های مهیج برخی از افراد و رسانه‌ها، شوک قیمت مسکن بعید است. در واقع حجم بالای خانه‌های خالی، نرخ‌های همچنان بالای سود بانکی، نرخ ملایم تورم عمومی و... اجازه شوک قیمت مسکن در سال جاری را نخواهد داد.»

ملکی خاطرنشان کرد: «چنانچه خریداران، استراتژی هوشمندانه‌ای نداشته باشند، ضرر کردن در شرایط فعلی کار دشواری نیست!»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    15 1
    تیتر کردن این عنوان را چه کسی مطرح کرده که شوک قیمتی داریم یا نداریمچرا نمی گویید مسکن باید کاهش یابد تا متوازن با قدرت خرید مردم شودخواهشمند است منافع عده ای را دنبال نکنید
  • بی نام A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    16 3
    مسکن تا سال۱۴۰۰ رونق نمیگیره چون مردم پول ندارن
    • ایرانی IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      3 10
      در مورد اینکه بازار مسکن رونق میگیره یا نه نظری ندارم ولی در مورد این که مردم پول ندارن باید هفته قبل از کم کردن سودهای بانکی به شعبه های بانک آینده مراجعه می کردید می دیدید مردم چه مبالغی رو جابجا می کنند یا از شاکیان این موسسه های کاسپین و فرشتگان و غیره بپرسید چه مبلغی توی این موسسه ها سرمایه گذاری کرده بودند
  • رضا IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    13 3
    مردم نخرید سال 1400 با نصف قیمتهای امروز صاحبخانه شوید
  • شهرام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    1 5
    ضمن احترام به نظر ایشون و سایر دوستان بزرگوار به نظر من افزایش قیمت چشمگیری را البته به صورت تدریجی و قطره چکانی در بخش ساختمان شاهد خواهیم بود. از طرفی وجود ساختمانهای خالی نمیتواند دلیلی برای عدم رشد قیمت ساختمان تلقی شود.
  • بی نام RO ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    3 0
    با بررسی روند تغییرات قیمت مسکن با بازارهای دیگر مثل طلا و ارز شخص است افزایش قیمت ها در بخش مسکن چند برابر طلا ،ارز خودرو و بقیه بازارهاست که دلیل آن نوع دلالی موجود در بازار مسکن است که در سایرین وجود ندارد.مثلا بازار طلا بر اثر افزایش یا کاهش بازارهای جهانی و نرخ ارز و یزان تقاضا بالا. پایین میرود اما در بخش مسکن ی عامل دیگر تحری تقاضا وجود دارد بنام مشاور. املاک که درآمدش از درصدی از قیمت معامله است نتیجه اینکه هرچقدر افزایش قیمت داشته باشیم درامد دوستان بیشتر خواهد شدتصور بفرمایید در صورتی که حق الزحمه املاکی یک عدد ثابت میبود مثلا هر معامله ۵۰۰۰۰ تومان بسیاری از نابسامانی بازار املاک خودبخود برطرف میشد