حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی توضیحاتی را درباره حضور در کنفرانس آموزش ادبیات فارسی دانشگاه کمبریج داد.

به گزارش خبرآنلاین، بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

امروز اولين كنفرانس آموزش زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه كمبريج آغاز گرديد و بنده اين افتخار را داشتم كه تقديرنامه اين كنفرانس به پاس پنجاه سال تلاش مستمر در داستان نويسي و نقش ممتاز در توسعه ي زبان و ادبيات فارسي را به استاد هوشنگ مرادي كرماني تقديم نمايم.

استاد مرادي كرماني هر چند در ايران بيشتر با كتاب قصه هاي مجيد كه با كارگرداني استاد كيومرث پور احمد به سريال داستاني تبديل شد شناخته ميشوند، اما بي شك جايگاه و ارزش ادبي و هنري آثار ايشان فراتر از اين كتاب ارزشمند ميباشد. تصوير سازي هاي بسيار زيبا و همچنين بازسازي و احياي زبان و فرهنگ فولكلور توسط ايشان كم نظير بلكه بي نظير است. كافيست به اثر داستاني اخير ايشان " شما غريبه نيستيد" نگاه كنيم كه اثري فوق العاده در اين جهت است.

ايشان در بياني شاعرانه و هنرمندانه در سخنراني خود در همين كنفرانس دانشگاه كمبريج پس از ذكر داستانهاي كوتاهي از قصه هاي پرندگان روستاي كودكي خود فرمودند: "ما در روستایمان با پرنده ها حرف می زنیم. با درخت ها، با جانوران، با کوه های بلند و سنگی، با ستاره ها، با تکه های ابر که در آسمان بلند و آبی شناورند، حرف می زنیم." و بعد با زباني شعرگونه ادامه دادند:"ما ايرانيان در سرزمين قصه ها و تصويرهاي ناب و تلخ و شيرين و رنگين، خيالهاي شاعرانه و تفسيرهاي شعر گونه زندگي مي كنيم. پشت و پناه زندگي و كار و بار هر پرنده، هر حيوان و هر درخت، قصه و شعر و خيالي پنهان كرده ايم." و ايشان دلسوزانه نگران بود كه در عصر حاكميت ماشين و سلطه ي شبكه هاي مجازي، طبيعت تنها بماند و روايتگري نباشد تا داستانهاي زيباي طبيعت را براي مردم روايت نمايد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =