"سیذارتا" در بوته نقد کتابخوانان زنجانی

برنامه "هر هفته یک کتاب" انجمن ادبی اشراق زنجان، یکشنبه این هفته به نقد و بررسی کتاب "سیذارتا" نوشته هرمان هسته اختصاص یافت.

به گزارش خبرآنلاین ، علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر این انجمن با اشاره به زمان برگزاری این جلسه گفت: یکشنبه، دوازدهم آذرماه از ساعت ٥ تا ٧ عصر این جلسه در طبقه دوم فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان برگزار می‌شود و شرکت برای عموم آزاد است.

به گفته وی، نقد کتاب " سیذرتا " در پانزدهمین هفته از جلسات نقد کتاب توسط این انجمن برگزار شده و هفته گذشته نیز کتاب "عقاید یک دلقک" نوشته هاینریش بل به نقد گذاشته شد.

اجاقلو به برنامه‌های هفته آتی نقد کتاب نیز اشاره کرده و افزود: کتاب "کور و برادرش" نوشته "آرتور شنیتسلر" در روز ١٩ آذر و کتاب " بی‌حسی موضعی" نوشته "گونتر گراس" در روز ٢٦ آذرماه مورد نقد قرار میگیرد.

سیذرتا نام کتابی است از هرمان هسه که به تحول معنوی یک مرد هندی برهمن می‌پردازد. این کتاب در سال ۱۹۲۲ و پس از آنکه هسه مدتی در دهه ۱۹۱۰ در هند به سر برد منتشر شد. سیذارتا در زبان سانسکریت، یعنی «کسی که به هدفش رسیده‌ است». ماجرای داستان مربوط به دوران هند باستان و هم‌زمان با بودا (سده ۶) است. «سیذارتا» پسر برهمنی است که در کرانه رودخانه و در کنار زورق‌ها پرورش می‌یابد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =