رفع ابهام در فیش حقوقی بازنشستگان/ همه کسورات در یک فیش حقوقی صادر می‌شود

مدیر کل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از صدور فیش حقوقی جدید با ریز کسورات بازنشستگان از آذر ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، يکي از مشکلاتي که پيش از اين بازنشستگان با آن دست و پنجه نرم مي کردند، مبلغي بود که به عنوان کسورات در فيش حقوقي آنها ثبت مي شد. اين عدد به طور کلي در فيش ها مي آمد و نشان نمي داد که ريز اين کسورات چيست. در نتيجه بازنشستگان مجبور بودند براي آنکه بدانند اين کسورات از کجا نشات مي گيرد، به سازمان ها و ادارات مربوط خود مراجعه مي کردند تا پس از بارها رفت و آمد و طي کردن مراحل اداري ببينند مبلغي که به عنوان کسورات در فيش حقوقي شان آمده چيست.

از ماه گذشته (آبان ماه) براي سه دستگاه آموزش و پرورش شهر تهران، شرکت راه آهن و دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، فيش هايي به صورت آزمايشي صادر شد که در آن بر اساس اطلاعاتي که دستگاه مربوط در اختيار صندوق بازنشستگي کشوري قرار مي دهد، ريز همه کسورات در يک فيش نمايش داده مي شود و ديگر نياز نيست که بازنشسته براي يافتن چرايي اين کسورات به چند سازمان و دستگاه مراجعه کند.

در همين رابطه حسين بخشي زاده مدير کل امور مالي صندوق بازنشستگي کشوري، با تاکيد بر اجرايي شدن اين طرح، گفت: با طرحي که ماه گذشته به صورت آزمايشي در سه دستگاه انجام شد، بازنشستگان مي توانند ريز همه کسورات خود را در يک فيش حقوقي مشاهده کنند و ببينند چه مقدار از اقساط آنها کسر شده و چه مقدار باقي مانده است.

او با تاکيد بر اينکه اين کسورات به ريز است و جمع کل اقساط نيست، گفت: پيش از اين يک مبلغ کلي را براي همه اقساط بازنشسته اعم از بيمه، تعاوني، وام و ... در فيش حقوقي صادر مي کردند اما در فيش هايي که از ماه آذر براي بازنشستگان صادر خواهد شد، اقساط به صورت ريز و دقيق در فيش ها آمده است و بازنشستگان مي توانند مشاهده کنند که چه مقدار کسورات دارند و چه مقدار باقي مانده است.

بخشي زاده با بيان اينکه همه اين اطلاعات از سازمان هاي مربوطه دريافت مي شود، گفت: اين فيش ها هيچ ضريب خطايي ندارد و تنها کافي است اطلاعات دقيق از طريق دستگاه مربوط بازنشسته از طريق سايت پرداخت مستقيم در قالب فايل، به صندوق ارسال شود و ما هيچ دخل و تصرفي در درست و غلط بودن اين اطلاعات نداريم.

مدير کل امور مالي صندوق بازنشستگي کشوري گفت: بازنشستگان از ماه آذر مي توانند از طريق سايت صندوق بازنشستگي کشوري به نشاني www.cspf.ir اين فيش ها را دريافت کنند.

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =