«خبرجنوب» نوشت: مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: زمان استفاده از روش های مچ گیری و بازرسی صرف گذشته و برای حفظ سلامت باید به یک نقطه اشتراک برسیم.

دكتر محمد مهدي رزمجو در مراسم روز جهاني غذا افزود: تعاملات باعث شده از كشور جلو تر باشيم به طوري كه در ميزان انطباق محصولات غذايي از ميانگين كشوري وضعيت بهتري داريم، خوشبختانه صنايع در حوزه غذا، سلامت را يك امر تزئيني نمي دانند و جزو اولويت هاي آن ها است چرا كه كيفيت و سلامت در دراز مدت مي تواند سود را تضمين كند.
وي عدم امنيت شغلي مسئولين فني صنايع غذايي را نگران كننده دانست و افزود: بخشنامه هاي كاغذي به تنهايي سلامت مردم را به همراه ندارد و سلامت در عمل و واقعيت تضمين مي شود.
دكتر رزمجو يادآور شد: ما از گذشته در اين حوزه دچار مشكلات پايه بوده ايم و هيچ وقت به اين مساله فكر نكرده ايم كه وضعيت بهره وري در بين كارخانجات فارس چطور است؛ بسياري از اين واحدها هزينه هاي تمام شده را محاسبه نكرده اند و به طور مثال برخي كارخانه ها آناليز هزينه هايشان را ندارند و اين مساله بايد جدي گرفته شود.
وي گفت: در بحث برندينگ استان، از ديگر مناطق كشور عقب تريم به طوري كه صنايع كنسروي ما توليد كننده بزرگ رب و خيارشور هستند اما مي بينيم كه درصدي از محصولات ما به استان هاي ديگر ارسال و بسته بندي شده و به عنوان برندينگ آن ها به بازار عرضه مي گردد.
دكتر رزمجو ادامه داد: در مورد اين محصولات به جز 8 كارخانه كه برند آن دست خودمان است بقيه براي مشهد كار مي كنند و اين نگران كننده مي باشد.
مدير نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: در حال حاضر تنها 30 محصول از بين 200 مورد در فارس نشان ايمني و سلامت گرفته اند كه اين ميزان بايد افزايش يابد، مصرف كم نمك، چربي و موارد مشابه در محصول جزو اين شاخص ها است.
معاون اقتصادي استاندار فارس نيز گفت: با بهره گيري از نهادها بايد به سمت توسعه پايدار كشاورزي و سيستم هاي سالم تر غذايي گام برداريم و 14 درصد واحدهاي فعال مربوط به صنايع غذايي، آشاميدني و تبديلي است و اين صنعت در فارس اهميت ويژه اي دارد.
رحماني افزود: در 20 سال گذشته اين صنعت با مشكلاتي مواجه بوده كه باعث شده ظرفيت هاي توليدي معطل بمانند، به طوري كه توان رقابت در بازارهاي صادراتي را از دست داده اند.
و ي يادآو رشد: مسئوليت و رسالت همه به خصوص دولتي ها در بخش كشاورزي و صنعتي سنگين است و با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي بايد در زمينه بهبود كيفيت و صادرات توليدات كشاورزي فعاليت هايي انجام داد و فارس با 10 درصد توليدات غذايي كشور جايگاه مطلوبي در اين زمينه دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =