ایسنا نوشت: فرمانده پلیس راه کشور توضیحاتی را در مورد احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور ارائه کرد و گفت: سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است.

سردار محمدحسین حمیدی درباره احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور، اظهار کرد:‌ کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز در جاده‌های کشور پیشنهادی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی و در واقع سازمان راهداری مطرح شده و هنوز به شکل قانون در نیامده است.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز اجرایی نشده و تاکنون سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور تغییر نکرده است، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون ایمنی راه‌ها در حال بررسی است و نتایج مربوط به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه آیا پلیس این طرح را اجرا خواهد کرد یا خیر ؟ تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و در صورت تصویب چنین قانونی آن را اجرا خواهد کرد، اما همانطور که گفتم این پیشنهاد فعلا در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش، کشاورزیان، رییس سازمان راهداری اعلام کرده بود که در راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران، این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است و در جریان تصویب جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت و بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    خبر انلاین من که دسترسی ندارم به مسئولین و رسانه ای هم ندارم. ولی شما که رسانه ای هستید به مسئولین و یا کسانی که تصمیم گیرنده در این زمینه اند بفرمائید کاهش سرعت دردی را ئوا نمیکند چرا؟ چون آنهایی که قانون را رعایت میکنند در هر شرایطی رعایت میکنند و بر عکس گسانی مخل اسایش و بر هم زدن قانونند که برایشان فرقی نمیکند محدودیت سرعت باشد یا نه. ولی مهمتر از همه اینکه با یه حساب سر انگشتی با کاهش سرعت میدانید در ساسر کشود چند صد هزار یا میلیونها تابلو یا خط نوشته باید تغیرر کند؟ چه بار مالی برای کشور دارد؟ یعنی اینهم کلاه راهنمایی رانندگی است؟
  • احسان خراسان شمالی IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    همه چیز ما قانونی و درست بود مونده بود فقط همین . تولید خودروی مرغوب و استاندارد و ایمن و حتی زیرسازی و ایمنی جاده هامون که زیر صفره . بابا همه چیز در کنار هم باید درست بشه
  • سیاوش A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    کم کردن سرعت مجاز راه حل نیست راه حل ارتقای فرهنگ رانندگیه ... راه حل اینه که به راننده نیسان توی بعنوان مثال جاده هراز حالی کنی وقتی ترافیکه بمون توی صف ننداز توی خاکی سمت راست که به دنبالشم ده تا دیگه هم میره و بی نظمی بیشتر ترافیک بیشتر ... راه حل اینه راننده ما بفهمه راهنما باید بزنه .. راه بقیه رو با کج کردن ماشین با زاویه 30 درجه و بزور راه گرفتن بطوری که شما رو مجبور به ترمز زدن میکنن که در اتوبانهای تهران بسیار رایج هست ... بی نظمی ، مشکل بی نظمی و بی قانونیه ، نه ده تا سرعت بیشتر.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    این طرح حاصلی به جز کلافه شدن راننده و خستگی هر چه بیشتر و بالاتر بردن احتمال تصادف ندارد. وقتی سرعت در یک راه به صورت معقول تعیین شده باشد ، منجر به تمرکز بیشتر راننده بر جاده می شود.
  • بدون نام ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    حداكثر سرعت در آزادراه به .... مفهوم آزادراه هم فهميديم چي هست باعث خجالت هست كه بعد از چهل سال هيچ كاري در وضعيت و كيفيت جاده ها نكرديد كه بايد حالا پيشنهاد كاهش سرعت به مجلس بديد
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    به جای این کارا جاده هاتون رو درست کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    اصلا ماشین هارو جمع کنید با الاغ این اونور بشن مردم تصادفات صفر میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    کاهش سقف سرعت و یا سخت گیری در گرفتن گواهینامه هیچ دردی را دوا نمیکند. باید الزام رانندگان به اجرای قوانین رعایت سرعت مجاز و عدم انحراف به جپ و حرکت بین خطوط و ... مد نظر باشد و با قدرت اجرا شود