شهرام پارسه، خواننده موسیقی پاپ و فعال در زمینه اچ‌آی‌وی با معرفی آلبوم «به سوی صفر» گفت: «این آلبوم مفهومی دارد که باید در آن به جامعه‌ای برسیم که ایدز و تعلقات آن را به صفر برسانیم. ما در دنیا تا کنون آلبومی نداشته‌ایم که در هر بخش آن به این بیماری بپردازد و از زاویه‌های متفاوت آن را مورد بررسی قرار دهد و در این زمینه در کل دنیا پیشتاز بوده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین، روز یکشنبه 11 آذر به مناسبت روز جهانی ایدز مراسمی با عنوان معرفی آلبوم موسیقی «به سوی صفر» در جهات پیشگیری و به صفر رساندن ابتلا به بیماری ایدز در دفتر سازمان ملل متحد برگزار شد. در این مراسم فرداد درودی مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز، سیدمحمودرضا حسینی مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش، حمیرا فلاحی کارشناس ارشد اداره ایدز و بیماری‌های مقاربتی وزارت بهداشت و شهرام پارسه، خواننده موسیقی پاپ و فعال در زمینه اچ‌آی‌وی حضور داشتند.

ابتلای 37 میلیون نفر به ایدز در 36 سال

در ابتدای این برنامه فرداد درودی، مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز با اشاره به اینکه از سال 1360 که حدودا 36 سال از آن می‌گذرد نزدیک به 37 میلیون نفر در دنیا به ایدز مبتلا شده‌اند و 35 میلیون نفر به‌خاطر این بیماری فوت کرده‌اند، گفت: «متاسفانه عدم شناخت و درک درست در مورد اچ‌آی‌وی و مباحث وابسته به آن باعث شده که ارائه اطلاعات به صورت دقیق انجام نشود و به همین دلیل با آسیب‌پذیری در این زمینه مواجهیم. وقتی که صحبت از اچ‌آی‌وی می‌کنیم، در واقع صحبت از پیشگیری از عقاید نادرستی می‌کنیم که باعث انگ و برچسب اجتماعی می‌شود. رسانه‌ها می‌توانند با همگام شدن درخصوص پیشگیری از آسیب‌پذیری ایدز با عقاید نادرست مبارزه کنند و سطح سلامت مناسبی را فراهم آورند.» به گفته درودی، هنر به خودی خود موضوعی است که خلاقیت را می‌پروراند که می‌تواند در خدمت برنامه‌های پیشگیری قرار گیرد. به همین منظور و با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به مخاطرات این بیماری با همکاری وزارت بهداشت و چند موسسه دیگر به همت شهریار پارسه برای اولین بار در کشور آلبوم موسیقی‌ای تولید شد که مراسم رونمایی آن روز سه‌شنبه خواهد بود.

همکاری صدا و سیما برای پیشگیری از ایدز

در ادامه این برنامه سیدمحمودرضا حسینی، مدیرعامل شرکت صوتی و تصویری سروش با اشاره به اینکه ما بر اساس یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان ملل، دفتر آموزش بهداشت و ارتقای سلامت وزارت بهداشت و شرکت سروش قرار شد در کمپین مبارزه با گسترش بیماری ایدز و به صفر رساندن آن با فعالیت رسانه‌ای و استفاده از زبان هنری فعالیت کنیم. در همین راستا آلبوم موسیقی «به‌سوی صفر» با هنرمندی شهریار پارسه تولید و با استقبال بسیار بالایی مواجه شد. علاوه بر این سریال و برنامه‌های تلوزیونی مانند پریا در این خصوص نیز طراحی و تولید شده است تا آگاهی‌رسانی در زمینه افزایش پیدا کند. پخش سریال پریا دو نیز با عنوان دیگری در دستور کار صدا و سیما قرار دارد.»

حمیرا فلاحی، کارشناس ارشد اداره ایدز و بیماری‌های مقاربتی وزارت بهداشت مهمان دیگر این برنامه بود که در خصوص روز جهانی ایدز با شعار سلامتی حقی برای همه است، گفت: «نکته اول برای رسیدن به این شعار این است که باید با اطلاع‌رسانی از این بیماری پیشگیری کنیم و مراحل درمان را به درستی انجام دهیم. بحث اطلاع‌رسانی اهمیت بسیار زیادی دارد که با توجه به اینکه جامعه جوانی داریم باید با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و هنر این موضوع را به اطلاع عموم مردم برسانیم. در مورد سریال‌های تلوزیونی مانند پریا نیز ما توقع چنین استقبالی نداشتیم و شاهد سوالات فراوان مخاطبان و مشاوره در این خصوص بودیم. به‌طوری که شاهد افزایش 160 درصدی مخاطبان در این خصوص بودیم.»

معرفی اولین آلبوم موسیقی برای پیشگیری از ایدز

در ادامه شهرام پارسه، خواننده موسیقی پاپ و فعال در زمینه اچ‌آی‌وی با معرفی آلبوم «به سوی صفر» گفت: «این آلبوم مفهومی دارد که باید در آن به جامعه‌ای برسیم که ایدز و تعلقات آن را به صفر برسانیم. ما در دنیا تا کنون آلبومی نداشته‌ایم که در هر بخش آن به این بیماری بپردازد و از زاویه‌های متفاوت آن را مورد بررسی قرار دهد و در کل دنیا پیشتاز بوده‌ایم. این آلبوم در 9 بخش طراحی شده و از سه‌شنبه که رونمایی می‌شود در ژانر موسیقی پاپ طراحی شده است و سعی کردیم المان‌های جوان‌پسند را در آن جایگذاری کنیم و امیدواریم بتوانیم گام کوچکی در راستای به صفر رساندن این بیماری انجام دهیم.»

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =