رئیس دانشگاه صنعت نفت در واکنش به اعتراض دانشجویان به شرایط استخدام وزارت نفت، اینترنت را قطع و سلف، نمازخانه و خوابگاه را تعطیل کرد و دانشجویان تا صبح بیرون از خوابگاه ماندند.

فاطیما فردوس: هفته منتهی به روز دانشجو با استقبال رئیس دانشگاه صنعت نفت از دانشجویان با قطع‌کردن اینترنت، تعطیلی سلف، خوابگاه، بستن درهای نمازخانه و تهدید به قطع آب، برق و گاز همراه شده است؛ استقبالی در واکنش به اعتراض‌های دانشجویان! سال گذشته دانشجویان به مدت سه هفته در اعتراض به شرایط استخدام وزارت نفت و حذف استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف مقابل مجلس تجمع و به دیوان عدالت شکایت کردند.

با اینکه رای به نفع آنها بود ولی با اعتراض وزارت‌خانه یک سالی می‌شود که این وضعیت به تعلیق درآمده است. در حال حاضر هم سه هفته است که دانشجویان در اعتراض به این وضعیت تحصن کرده‌اند. دانشجویان می‌گویند رئیس دانشگاه، دانشکده را تعطیل کرده و گفته تا زمانی که دانشجویان در کلاس‌های درس حضور نداشته باشند، وضعیت به همین شکل خواهد بود.

دانشکده را تعطیل کردند تا تحصن را تمام کنند

تا قبل از خرداد ماه سال 94 گروه الف دانشگاه صنعت نفت بدون آزمون و بر اساس قانون و تعهدی که از دانشجویان دریافت می‌شد، در وزارت نفت استخدام می‌شدند، اما این قانون از همان سال لغو و استخدام این دانشجویان ممنوع اعلام شد. روز شنبه هم دانشجویان این دانشگاه مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند تا به خواسته قانونی خود برسند. در حال حاضر هم سه هفته است که دانشجویان در تحصن هستند و مسئولان دانشگاه به‌جای برخوردهای انضباطی را در پیش گرفته‌اند تا جلوی تحصن را بگیرند.

دانشجویان روایت می‌کنند که دانشگاه اینترنت خوابگاه را قطع، سلف و خوابگاه را هم تعطیل کرده و تهدید به قطع آب و برق و گاز نیز کرده‌اند؛ این در حالی است که بر اساس فراخوان آزمون استخدامی قرار است 2 هزار و 500 نفر در وزارت نفت استخدام شوند!.

امروز دانشجویان دانشکده صنعت نفت آبادان در بیانیه‌ای اعلام کردند دانشکده را ترک نمی کنند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «امروز بعد از ۱۶ روز اعتصاب، پیامکی که از طرف روابط عمومی دانشکده‌ نفت آبادان به تمامی دانشجویان ارسال شد که در آن خبر «تعطیلی دانشکده‌ نفت آبادان تا اطلاع ثانوی» بود. مسئولین دانشکده در تشریح این خبر اعلام کردند که سلف دانشکده بسته خواهد شد. از طرفی اینترنت دانشکده ساعت‌هاست قطع شده است. معاونت دانشجویی دانشکده از تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی نیز خبر داد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «با صراحت فریاد می‌زنیم دانشجویان دانشکده‌ نفت آبادان حتی با قطعی آب و برق و گاز نیز این دانشکده را ترک نخواهند کرد و تا رسیدن به حقوق مسلم خود از پا نخواهند نشست. متاسفانه رفتار منطقی و توأم با آرامش دانشجویان با برخوردی نامناسب از سمت مقامات دانشگاهی و استانی مواجه شد. لازم می‌دانیم به همه بگوییم مطالبه‌ی به حق و کاملا «صنفی» ما به هیچ‌وجه سیاسی نیست.»

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمیدرضا A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    2 0
    من نمیفهمم چرا دانشجویان این دانشگاه انتظار دارند همه شان در شرکت نفت استخدام شوند؟ پس دانشجویان نخبه صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت و اصفهان و فردوسی و ابوعلی و بسیاری دانشگاه معتبر کشور نبایند به هیچوجه استخدام شرکت نفت شوند؟ قطعا همه باید در آزمون شرکت کنند و شایسته سالاری انجام شود.
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    2 0
    دلیل نمیشه که هر کس رفت دانشگته نفت حتما استخدام بشه باید بر اساس سطح علمی افراد اقادام به استخدام کرد یعنی انتظار دارید کسی که با نمره 11 یا 12 فارغ التحصیل شده استخدام بشه ولی کسی که نمره 17 از یک دانشگاه فارغ التحصیل شده پشت در بمونه،شما اگر از لحاظ علمی نگران نیستید چرا نگران ازمون استخدامی هستید اگر از بقیه از لحاظ علمی پایین ترید این اقدام ظلم به دیگران و کشور هست اگر هم از لحاظ علمی مشکل ندارید خب برید ازمون استخدامی بدهید