افزایش ایمنی و کاهش تلفات سوانح رانندگی؛ هدف اصلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان

مهندس عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به همراه معاونین و تعدادی از کارکنان این اداره کل با آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،در این دیدار که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد برگزار گردید، مهندس شرفی با ابراز خرسندی از حسن توجه و اشراف نماینده ولی فقیه بر امور حوزه راهداری و حمل و نقل گفت: در مدت زمانی که به استان آمده ام بازدیدهای میدانی از ادارات شهرستانی، محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی، راهدارخانه ها، شرکت های حمل و نقل و ... داشته ام که با بررسی امور، برنامه هایی در زمینه بهبود اوضاع طراحی شده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: بنا به رسالت و ماموریتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای گذاشته شده، تمام تلاش خود را برای رفع نقاط پرتصادف، آشکارسازی این نقاط و ایمن سازی محورهای استان لرستان به کار خواهیم بست.
وی افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات را مهمترین هدف راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پشتوانه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار لرستان و همکاری مجموعه مدیریت استان شاهد رشد روزافزون ایمنی و بهبود خدمت رسانی در حوزه راهداری و حمل و نقل بار و مسافر باشیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان:
انتظار از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تمرکز بر جذب اعتبارات ملی و تامین زیرساختها است
در ادامه این دیدار آیت الله سید احمد میرعمادی ضمن تبریک هفته وحدت و آرزوی موفقیت برای مهندس شرفی گفت: خدمت در استان لرستان به واسطه وجود مردمی یکدست محب اهل بیت(ع) و ولایت، برای هر مسئولی یک افتخار محسوب می شود.
وی با قدردانی از تلاش های علی زندی فر مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: علیرغم اینکه زمان مدیریت مهندس زندی فر توام با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده ای بود اما وی اقدامات قابل توجهی انجام داد.
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به محرومیت استانهای زاگرس نشین در همه ابعاد و حوزه ها افزود: متاسفانه به علت عدم توسعه ناوگان هوایی و ریلی در استان لرستان، حمل و نقل منحصر بر راه زمینی است که در این زمینه نیز علیرغم تلاش هایی که در سالهای اخیر انجام شده، کمبودهای زیادی وجود دارد.
وی بیان اینکه ناوگان استان از نظر کالا و مسافر هنوز با استانداردها فاصله دارد، گفت: در حال حاضر به علت مشکلات اقتصادی، ناوگان کالا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست به طوری که رانندگان این بخش مجبور به تامین بار از استان های دیگر هستند و رغبتی به ماندن در استان ندارند.
آیت الله میرعمادی با تاکید بر ضرورت تامین زیرساختها در هر دو بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از مشکلات اساسی در بخش حمل و نقل استان نبود راه مناسب است به طوری که در حال حاضر کمتر از یک سوم راههای اصلی استان چهارخطه هستند این در حالی است که استان های همسایه وضعیت بهتری دارند.
وی دو خطه بودن و ایمنی پایین جاده ها را عامل اصلی بروز سوانح جاده ای دانست و گفت: تا زمانی که راهها به صورت استاندارد طراحی نشود علائم هشدار دهنده تنها نسخه موقتی برای کاهش سوانح محسوب می گردد بنابراین باید در زمینه راه فکر اساسی شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مدیریت در بخش راه و راهداری باید توام با ریسک پذیری، همت بلند، جرأت و جسارت باشد، تصریح کرد: انتظار از مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای تمرکز بر تامین زیرساختها و جذب منابع و اعتبارات ملی، توجه به نیروی انسانی توانمند در زیر مجموعه و استفاده از توان نیروهای خلاق است.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی توانمند بازوی قوی مدیریت است که باید به آن‌ بها داده شود.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این که اعتبارات در کشور به صورت عادلانه تقسیم نشده و نیازمند چانه زنی است، گفت: از مهندس شرفی و مجموعه وی انتظار داریم با ارائه طرحهای اساسی و ایجاد حساسیت در سطح ملی، سهم شایسته ای را از منابع ملی برای استان جذب نمایند.
وی اظهار امیدواری کرد: با مدیریت توانمند مهندس شرفی شاهد رشد و بالندگی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان باشیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =