ایرنا نوشت: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در کویت شرکت خواهد کرد .

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری الجزیره، وی تاکید کرد خودش هم به عنوان وزیر خارجه قطر در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که امروز دوشنبه در کویت برگزار می شود ،شرکت می کند.

سی و هشتمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فردا سه شنبه 14 آذر ماه در کویت برگزار می شود.
بررسی بحران روابط قطر و برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس یکی از موضوعات این اجلاس خواهد بود.

15 خرداد ماه امسال سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل عربستان ، بحرین و امارات و همچنین مصر با طرح اتهاماتی علیه کشورقطر اقدام به تحریم این کشور با بستن مرزهای هوایی ، دریایی و زمینی خود کردند.

وزیر خارجه قطر دیروز ( یکشنبه ) طی سخنانی در همایش مطالعات خلیج فارس وجزیره العرب در دوحه افزود: قطر آمادگی دارد نگرانی های کشورهای محاصره کننده را که قابلیت توافق داشته باشند در چارچوب حفظ حاکمیت کشورش واحترام به قوانین بین المللی بررسی کند.

وی با اشاره به میانجی گری دولت کویت برای حل بحران قطر افزود: کشور میانجی ( کویت) از هیچیک از طرف های بحران، خواسته غیر معقول نخواهد داشت.

مقام قطری تاکید کرد هیچیک از کشورهای طرف بحران، حق درخواست از کشور دیگری را ندارند اما نگرانی هایی وجود دارد ،درصورتی که این نگرانی ها قابل توافق باشد، نگرانی های ما هم خواهد بود.

الجزیره در گزارش خود می افزاید : انتظار می رود وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز دوشنبه برای تدوین برنامه کاری سران این نشست با یکدیگر دیدار داشته باشند.

بر اساس گزارش الجزیره، تردید هایی در خصوص برگزاری نشست امسال سران شورای همکاری خلیج فارس در کویت به دلیل بحران قطر با کشورهای محاصره کننده آن شامل عربستان ، امارات، بحرین ومصر که از 15 خرداد گذشته آغاز شد وجود داشت.

سعد السعیدی رئیس دفتر شبکه خبری الجزیره در کویت گزارش داد: هنوز اسامی سران شرکت کننده قطعی نشده است این در حالی است که از سلطان نشین عمان فهد بن محمود معاون نخست وزیر عمان به نمایندگی از این کشور برای حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس اعلام آمادگی کرده است.

السعیدی به نقل از منابع دیپلماتیک افزود: کویت تایید عربستان وتمایل این کشور به حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس وحل بحران قطر را دریافت کرده است.

وی گفت: این منابع تاکید کردند قرار است کویت طرحی را با توافق همه کشورها برای حل بحران به آنها ارائه کند .

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =