ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که این کشور یک واحد پولی الکترونیکی و مجازی را برای مقابله با تلاش های امریکا و شرکایش در اعمال فشار شدید به کاراکاس از طریق تحریم ها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شبکه تله سور، به دنبال تشدید تنش ها میان ونزوئلا و امریکا، دولت کاراکاس پیش از این نیز تصمیم گرفته بود دیگر از واحد پولی دلار در تبادلات مالی خود استفاده نکند.

براساس اعلام رئیس جمهوری ونزوئلا، این واحد پولی با نام 'پترو' بر پایه ذخایر طلا، نفت، گاز و الماس ونزوئلا ایجاد می شود.

مادورو تصریح کرد که این واحد پولی به مردم ونزوئلا اجازه خواهد داد تا در مسئله استقلال مالی رو به جلو گام بردارند، بتوانند تبادلات ملی را بدون مشکلی انجام دهند و بر محاصره های مالی علیه کاراکاس غلبه کنند.

رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: این طرح به ما اجازه می دهد در مسیرهای جدید تبادلات مالی بین المللی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی رو به جلو گام برداریم.

دولت مادورو امیدوار است با این طرح بتواند تحریم های امریکا، کانادا و اتحادیه اروپا را کنار بزند. پیش از این امریکا و اروپا تحریم هایی را علیه برخی از مقامات ونزوئلا تصویب کرده بودند. ونزوئلا که ماهها با چالش کمبود مواد غذایی و دارو روبرو بوده شرایط سختی را همزمان با مواجهه با این تحریم ها تجربه خواهد کرد.

در حالیکه بانک ها در بسیاری از کشورها به همکاری با شرکت های ونزوئلایی ادامه می دهند، آنها از انجام همکاری های مالی و تجاری با افرادی که ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم با مقامات و افراد ذکر شده در لیست تحریم ها ارتباط داشته باشند، منع شده اند.

 مردم ونزوئلا ماههاست با چالش جدی کمبود مواد غذایی و دارو مواجهند. این در حالی است که در این شرایط ، واشنگتن و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده اند که به گفته بسیاری از کارشناسان مردم عادی در این کشور آمریکای لاتین بیشترین آسیب را خواهند دید.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =