ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای استانداردسازی آسانسورها در اماکن عمومی البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت :استاندارد سازی آسانسورهای اماکن عمومی و همچنین دولتی در البرز مورد اهتمام جدی قرار می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، خسرو ارتقائی در کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات استان البرز اظهار داشت: موضوع ایمنی در آسانسور ها به خصوص در نهاد های دولتی و اماکن عمومی اعم از بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: در بخش آسانسور های دولتی اکثر دستگاه های اجرایی همکاری لازم را با اداره کل استاندارد داشته اند و در مرحله دوم، استاندارد سازی آسانسور های اماکن عمومی اعم از بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی، مجتمع های تجاری، هتل ها و واحد های اقامتی در دست اقدام است.
ارتقائی خاطرنشان کرد: الزامات فنی جدیدی اعم از نصب درب اتوماتیک، فتوسل، اجرای سیستم 3vf، سیستم بررسی وزن دیجیتال ازسوی سازمان ملی استاندارد به همه استانها تکلیف شده و شروع جدی اجرای این مصوبه مورد تاکید قرار گرفته است.
وی بیان کرد: همچنین دستور کار دوم جلسه بررسی وضعیت فعالیت نصاب های غیر مجاز آسانسور در استان بود که متاسفانه معضلات جدی را در این خصوص به وجود آورده است و در صورت ادامه این روند ممکن است حوادث و خسارات جبران ناپذیری را تحمیل نماید.
ارتقائی تصریح کرد: طراحی و نصب آسانسور مطابق ضوابط و مقررات باید توسط نصاب های ذیصلاح که دارای مجوز طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت معدن و تجارت انجام شود.
در این نشست مقرر شد کلیه دستگاه های اجرایی استان موظف هستند با توجه به اقدامات و ابلاغیه های قبلی جهت حفظ جان شهروندان و همچنین رعایت الزامات استاندارد مقرر شد ظرف مدت یک هفته کلیه دستگاه های اجرایی استان نسبت به ثبت نام در سامانه استاندارد جهت اخذ مجوز اقدام نمایند. در صورت عدم اقدام بلافاصله آسانسورها پلمپ و به استانداری معرفی شوند.
همچنین کلیه آسانسورها عمومی حساس و مهم توسط اداره کل استاندارد و با همکاری مراجع قضایی و اداره کل تعزیزات پلمپ و هدایت لازم جهت اخذ مجوز استاندارد انجام شود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =