آبگیری تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت : تعامل حفاظت محیط زیست و کشاورزان منجر به انتقال آب‌های مازاد بخش کشاورزی برای آبگیری تالاب گندمان گردید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی خفاظت  محیط زیست استان  ،شهرام احمدی با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با بهره‌برداران از تالاب گندمان گفت: با تلاش حفاظت محیط زیست و درپی اتمام قصل زراعی، آبهای مازاد بخش کشاورزی و هرزآبهای سطحی جهت آبگیری به تالاب گندمان هدایت می‌شوند.

وی اذعان داشت: باتوجه به کاهش شدید بارندگی‌های پاییزی در سال‌جاری ونیازآبی بیشتر درتالابها، هدایت آب‌های چشمه های نصیرآباد در حاشیه این تالاب آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تعامل ذینفعان و بهره‌برداران تالاب گندمان را مثال زدنی خواند و معرفی آن را به عنوان الگویی برای تالاب‌های دیگر ضروری عنوان کرد

گفتنی است ، تالاب گندمان با وسعت ۹۸۰ هکتار در نزدیکی شهر گندمان از شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب در لیست ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران قرار داشته و در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن نیز ثبت شده است. منابع تأمین کننده آب تالاب علاوه بر باران و برف، چشمه‌ها (چشمه‌های حاشیه تالاب چون گل کوچک، گل بزرگ، مرادان و نصیرآباد) و رودخانه آقبلاغ است.

پیش‌تر این تالاب در وضعیت خشکی قرار گرفته‌بود و با انجام اقدامات گسترده‌ای به همت حفاظت محیط زیست و حمایت جوامع محلی، دستگاه‌های مرتبط و مسئولان در روند احیاء قرار گرفت و هم اکنون به‌عنوان یک اکوسیستم منحصر به فرد در منطقه مطرح است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =