مهر نوشت: شورای وزیران عربستان روز سه شنبه امروز نسبت به کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین یمن و رئیس حزب کنگره مردمی این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش «اسپوتنیک»، بر اساس این خبر شورای وزیران عربستان اعلام کرده که این کشور همواره خواستار ثبات یمن بوده و بازگشت این کشور به محیط عربی خود بر اساس منافع مردم ضمن حفظ تمامیت ارضی، هویت، وحدت و بافت اجتماعی این کشور بوده است.

در حالی که در بیش از دو سال گذشته عربستان جنگی تمام عیار علیه مردم یمن به راه انداخته است که حاصل آن مرگ هزاران غیرنظامی یمنی بوده است، شورای وزیران این کشور درگیری و شورش های اخیر در صنعا را انتفاضه توصیف کرده و مدعی شده که نیروهای انصارالله یمن نیروهای طائفه ای و وابسته به ایران هستند و ابراز امیدواری کرده «انتفاضه مردمی» در صنعا منجر به رهایی این کشور از کنترل انصار الله، تهدید، قتل و انفجارهای متعدد شود.

دولت عربستان همچنین از بیانیه صادر شده از سوی نشست بین المللی اخیر در خصوص بحران یمن در لندن استقبال کرده است و از اینکه در این نشست بر حق عربستان برای دفاع از خود در برابر تهدید ها تأکید شده است، قدردانی کرده است.

شورای وزیران عربستان در خصوص پرونده فلسطین هم اظهار نظر کرده است و از موضع ثابت عربستان در حمایت از مردم فلسطین تأکید کرده و گفته که مردم فلسطین باید به همه حقوق مشروع خود از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی دست یابد.

این شورا که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برگزار شده بود، همچنین از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده و آن را عامل خلل در مذاکرات صلح فلسطینی دانسته است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    1 0
    حوثی ها وابسته به ایران اند؟ اون وقت اونها زمان شاه وابسته به کجا بودند؟ هی واسه یمن تعیین تکلیف نکنید تا مردم اش راه خودشون رو پیدا کنند.