حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: امروز زنان ما نباید داشتن مناصب و جایگاه دنیوی را برای خود فضیلت بدانند و نداشتن مناصب وزارتی و دنیوی را محرومیت بخوانند؛ زیرا محرومیت آن است که انسان از رضای خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام بی‌بهره باشد و آنچه در درگاه الهی فضلیت به شمار می‌آید حفظ حجاب، عفت و پاکدامنی و عمل به دستورات دینی است.

اهم اظهارات وی را دیدار شماری از دانشجویان، نخبگان و بسیجیان استان قم را به نقل ار رسا در ادامه بخوانید.

  • براساس روایات هیچ روزی نیست که زمین بدون حجت باقی بماند و همیشه حجت خدا برروی زمین وجود دارد، این روایت نشان می‌دهد که هدایت جوامع بشری از جایگاه خاصی برخوردار است. 
  •  بشریت در عصر غیبت از برخی نعمت‌ها همچون حضور حضرت محروم است.
  •  گرچه امام زمان(ع) در میان ما حضور دارد و ما ایشان را نمی‌بینیم؛ اما باید ببینیم در این وضعیت تا چه حد توانسته‌ایم به عهد و پیمان خود با ایشان پایدار باشیم. 
  •  براساس برخی روایات کسانی که در این عصر، غیرت اسلامی خود را حفظ کنند و به سنت‌های الهی جامعه عمل بپوشانند به منزله کسانی هستند که در پیش روی پیامبر با دشمنان ایشان به مبارزه می‌پردازند. 
  •  انسان‌ها در عصر غیبت در مرحله امتحان و آزمایش الهی هستند و کسانی که در مسیر دین، ثابت قدم‌تر باشند در درگاه الهی مقرب‌تر خواهند بود. 
  •  امروز زنان ما نباید داشتن مناصب و جایگاه دنیوی را برای خود فضیلت بدانند و نداشتن مناصب وزارتی و دنیوی را محرومیت بخوانند؛ زیرا محرومیت آن است که انسان از رضای خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام بی‌بهره باشد و آنچه در درگاه الهی فضلیت به شمار می‌آید حفظ حجاب، عفت و پاکدامنی و عمل به دستورات دینی است. 
  •  در زمان غیبت انسان می‌تواند با عمل به فرایض الهی به جایگاه و مقامات بالا برسد و یا با بی‌توجهی به مسائل دینی دچار سقوط و انحطاط شود که هیچ مسیری برای بازگشت آن وجود ندارد؛‌ بنابراین جوانان ما باید مراقب باشند تا خدای نکرده در جایگاه انحطاط و سقوط قرار نگیرند.

    وی رعایت شئؤنات اسلامی برای جوانان مهم برشمرد و راه تهذیب نفس و نزدیک شدن به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام را عمل به واجبات و ترک محرمات دانست.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =