تسنیم نوشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: دشمن می‌خواهد با ایجاد فتنه جدید نفوذ منطقه‌ای ایران را کاهش دهد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ستاد کل نیروهای مسلح تقویت ارتش جمهوری اسلامی ایران است. انتخاب شعار " ارتش انقلابی" برای همایش فرماندهان عالی رتبه ارتش انتخاب بسیار درست و بجایی است که نشان از هوش و تدبیر ارتش در این برهه از زمان و نیز توجه به خواست فرماندهی معظم کل قوا در این زمینه دارد.

اهم اظهارات سرلشکر باقری به شرح زیر است:

*امروز ما یک دوره سخت در مبارزه با دشمنان تکفیری را پشت سر گذاشته و بحمدالله موفق شده‌ایم شر دشمنان و گروهک‌های الهادی را از سر منطقه کم کنیم، اما این پایان کار نیست و مطمئناً دشمنان ما بیکار ننشسته و اتحاد دیگری را همانگونه که تاکنون دیده‌ایم برای مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایجاد می‌کنند.

* نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا موقعیت دشمنان اسلام و انقلاب را به خطر انداخته است لذا آنها می‌خواهند با ایجاد فتنه در جهان اسلام جلوی این نفوذ را بگیرند و متاسفانه بعضی از کشورهای منطقه نیز در این راه با هزینه کرد صدها میلیارد دلار همراه و همگام با آنها شده‌اند.

* امروز میزان نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار زیاد است، توطئه‌های دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نقطه توقف و پایانی ندارد و بعد از اضمحلال گروه‌های تکفیری توطئه‌های دیگری از جمله اعلام قدس شریف بعنوان رژیم جعلی صهیونیستی را کلید زدند که ان شالله این توطئه‌ها نیز شکست خواهد خورد. 

*وظیفه و ماموریت نیروهای مسلح ارتقای سطح بازدارندگی است. بازدارندگی نیروهای مسلح پاسخگوی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان است و الحمدلله امروز این بازدارندگی در حد مناسب و مطلوب موجود است و به همین دلیل دشمن به این نتیجه رسیده که امکان حمله به کشور ما را ندارد.

* یکی از توطئه‌های بزرگ دشمنان علیه ایران اسلامی بحث ایران هراسی می‌باشد تا در لوای آن بتوانند میلیاردها دلار اسلحه و مهمات به کشورهای منطقه ما بفروشند، اما آنها می‌‌دانند که جنگ علیه ایران اسلامی ضررهای بسیار زیادی برای آنها بدنبال دارد.

* درست است که عقل و منطق می‌گوید جنگ دشمن علیه ایران اسلامی برای آنها جز ضرر دستاورد دیگری نخواهد داشت اما ما باید بدانیم متاسفانه دشمنان ما از عقل و منطق در رفتارشان برخوردار نیستند لذا با اشراف و مراقبت همه جانبه نسبت به تحرکات دشمن، باید همواره هوشیار و پا در رکاب باشیم.

* ابداع روش‌های انقلابی و جهادی در مقابله با دشمنان بسیار مهم است. انتظار فرماندهی معظم کل قوا از ارتش و سایر نیروهای مسلح ، بکارگیری روش‌های انقلابی در ارتقای توان دفاعی می‌باشد چرا که این روش باعث ارتقای توان رزمی و هم افزایی همه جانبه شده و کشور را در شرایط حاد منطقه از شر دشمنان محفوظ داشته و یأس و نا امیدی را از بین می برد.

سیاری: برای رویارویی با تهدیدات باید توان رزمی خود را بالا ببریم
دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز طی سخنانی در همایش سراسری فرماندهان به تبیین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در موضوع ارتقای توان رزمی برای رویارویی با تهدید به ویژه در وضعیت کنونی جهان پرداخت و افزود: اهمیت تبیین تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در حکم انتصاب امیر فرماندهی محترم کل ارتش و نیز انجام هماهنگی لازم میان همه فرماندهان در جهت اجرایی شدن سیاست های قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا و ستاد کل نیروهای مسلح از نکات مهم در برگزاری این همایش می باشد.

سیاری افزود: تبیین جهت گیری های امیر فرماندهی محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و همچنین تبیین انتظارات امیر فرماندهی محترم کل ارتش ج. ا. ا از فرماندهان و مدیران و کارکنان ارتش ج. ا. ا از دیگر مباحث مهم این همایش است.

نابودی داعش لطف خدا بود
سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه سید الشهداء (ع) استان تهران با اشاره به ایام عملیات کربلای 4 گفت: در جنگ 8 ساله دست جنایت آمریکا عیان بود و پس از جنگ نیز آمریکا همواره به سایر بلاد اسلامی تعرض کرده و جنایت‌های بی شماری را بر سر مردم مظلوم افغانستان، یمن، فلسطین و... وارد آورده است.بر کسی پوشیده نیست که ایجاد گروه‌های تکفیری، کار آمریکا بوده و قطعا دشمنی آمریکا و ایادی اش، همواره ادامه خواهد یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج شهادت فلسطینیان مظلوم را به دست رژیم غاصب صهیونیستی تاسف بار خواند و گفت: خداوند همواره رحمت خود را بر ما نازل می‌کند همچون نابودی داعش که هیچکس تصورش را نمی‌کرد که این اتفاق به این زودی رقم بخورد. برچیده شدن بساط داعش معجزه و لطف خداوند سبحان بود که به واسطه مجاهدت مدافعان حرم و ایستادگی ملت محقق شد.

وی با اشاره به حضور مردم در جای جای صحنه انقلاب گفت : مردم همواره ثابت کرده‌اند که دینشان را به انقلاب ادا کرده‌اند و بر ما پاسداران و مسئولین است که اولین وظیفه خود را مردم داری قرار دهیم.مادامی که خادم مردم باشیم برکات الهی بر ما ساری و جاریست و انقلاب اسلامی اقتضاء می‌کند به پشتوانه مردم در تمامی سنگرها حاضر بوده و از ارزش‌های انقلاب حفاظت و حراست کنیم.در جمهوری اسلامی اگر باور کنیم که مسئولیت‌ها نزد ما امامت است بدون شک دوران مسئولیت، سنگر خدمت و افتخار خواهد بود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738525

برچسب‌ها