فراخوان سومین جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی چهار محال و بختیاری منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، از برگزاری سومین جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در چهارمحال و بختیاری خبر داد

جواد کارگران دهکردی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبر آنلاین افزود : از اهداف برگزاری این جشنواره کشف استعدادها و خلاقیت نو در طراحی لباس( مرتبط با پوشاک اسلامی- ایرانی)، زمینه‌سازی جهت کارآفرینی و هدایت طراحان برای احداث کارگاه‌های تولید پوشاک و ایجاد بستر مناسب جهت به نمایش گذاشتن الگوها و طرح‌ها در مکان‌های عمومی است.

وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در دو بخش اصلی و فرعی برگزار می‌شود، افزود: بخش اصلی شامل طراحی و دوخت مانتو اجتماع با سرپوش مناسب( شال و مقنعه) و طراحی و دوخت مانتو مجلسی با سرپوش مناسب(شال و روسری) است و بخش فرعی شامل ارائه کیف و کفش جهت نمایش و ارائه لباس محلی جهت نمایش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت در جشنواره مد و لباس استانی برای کلیه طراحان، خیاطان، تولیدکنندگان، دانشجویان و فرهیختگان آزاد است، اضافه کرد: مانتوهای ارائه شده در مسابقه باید ابداعی، ابتکاری و مطابق با موازین اسلامی و فرهنگ و هویت ایرانی باشند و همچنین کلیه طرح‌ها بایستی به‌صورت دوخت کامل و نوار ارائه شوند.

کارگران در پایان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پانزدهم بهمن‌ماه سال‌جاری است، گفت: به نفرات برتر شرکت‌کننده در جشنواره جوایز نقدی اهدا و همچنین به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی شرکت تعلق می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در تقاطع بلوار آیت‌الله کاشانی و فارابی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ارسال کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =