ضرورت بی خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی و درمانی لرستان

جلسه ی ساماندهی پسماندهای مراکز بهداشتی و درمانی استان با تأکید بر شهرستان خرم آباد تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، این جلسه به ریاست دکتر ساکی و با حضور معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، روسای برخی بیمارستان های دولتی و خصوصی، کارشناسان برنامه پسماند در معاونت بهداشتی دانشگاه و سازمان محیط زیست استان و همچنین نمایندگان سازمانهای نظام پزشکی و مدیریت پسماند در سالن کنفرانس دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از برنامه ها و تفاهم نامه های ادارات ذیربط در سال گذشته توسط مهندس رضاپیری علم مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه و مسئول برنامه پسماند در دانشگاه ارائه شد.

روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها به ویژه دکتر سعید رحیمی و محمودی به ترتیب روسای مراکز شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد نیز گزارشی از آخرین وضعیت سیستم امحا زباله های عفونی مرکز تحت مدیریت خود ارائه دادند. همچنین در ادامه این نشست نقاط ضعف و قوت برنامه امحا و بی خطرسازی در مراکز درمانی استان با اظهار نظر کارشناسان سازمان محیط زیست، معاونت بهداشتی و سازمان مدیریت پسماند، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه عنوان کرد: به نظر می رسد در ساختار کلی مدیریت پسماندهای عفونی باید بازنگری هایی صورت گیرد. دکتر ساکی گفت: متأسفانه عدم همکاری های برون بخشی و بین سازمانی بعضا وجود دارد.

وی ابراز داشت: مقوله مدیریت پسماندهای عفونی فوق العاده حیاتی است چرا که به ویژه در زمان وقوع بحران خود را نشان می دهد.

دکتر ساکی در ادامه به نقش مهم سازمان نظام پزشکی در این راه اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی می بایست با نظارت به موقع خود روی مطب های خصوصی رویه ی بی خطرسازی پسماند عفونی را در همان محل تولید ساماندهی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تعامل و همکاری به موقع سازمان نظام پزشکی و مدیریت پسماند را نیز بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: این تعاملات باید در چارچوب قانون جدی تر از گذشته صورت گیرد ضمن این که مراکز دولتی نیز می بایست وظایف خود را به خوبی انجام دهند که البته تا کنون به انجام داده اند.

دکتر ساکی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان یک مجموعه ی نظارتی وظیفه ی خود را با جدیت تمام صورت خواهد داد و با مراکز یا اشخاصی که از وظایف قانونی خود در این راه تخطی کنند برخورد قانونی خواهد کرد.

دکتر ساکی در پایان خاطرنشان کرد: از سازمان نظام پزشکی انتظار داریم نهایتا تا پایان سالجاری وضعیت مطب های خصوصی را در جهت بی خطرسازی پسماندهای عفونی ساماندهی کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =