رئیس حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه هم از دولت خواست به دلیل "توهین" امارات به ترکیه، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده و سفیر ترکیه را از ابوظبی فرابخواند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، کمال کلیچدار اوغلو، رئیس حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه گفت، ترکیه باید سفیرش در امارات را فرابخواند و تا زمانی که عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه این کشور به خاطر دزد خواندن فخر الدین پاشا(آخرین فرماندار امپراتوری عثمانی در مدینه منوره) به صورت رسمی از ترکیه عذرخواهی نکرده، اجازه بازگشت سفیر به ابوظبی را ندهد.

 

 

وزیر خارجه امارات اخیرا با باز انتشار توئیتی این فرماندار عثمانی را به آدم‌ربایی، سرقت و زورگیری متهم کرده بود که در آن توئیت آمده بود: "ترک‌ها اموال و دارایی‌های ساکنان شهر پیامبر(ص) را ربوده و آنها را با قطارهایی به شام و استانبول بردند، آنها اجداد اردوغان بودند و این گذشته آنها با اعراب مسلمان است."

در پی این توئیت، وزارت خارجه ترکیه روز پنجشنبه خوله علی الشامسی، کاردار سفارت امارات در آنکارا را احضار کرد.

اقدام وزیر خارجه امارات موجی از خشم را در ترکیه برانگیخت، تا جایی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در این باره به شدت واکنش نشان داده و گفت: زمانی که جد ما پاشا از مدینه دفاع می‌کرد، جد شما کجا بود که اکنون به ما بهتان می‌زنید.

وی گفت، ترکیه به کسانی که به تاریخ این کشور و به شخص پاشا جسارت کنند در زمان مناسب خود پاسخ می‌دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    56 25
    در اینکه عثمانیها در حملاتشون غارتگری میکردن که شکی نیست. و بنابراین توهین هم نیست. مگه در جنگهاشون با ایران به بهانه شیعه بودن همین کارها رو نمیکردن.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
      27 37
      عثمانیان اسلام را به اروپا گسترش دادند امارات ده کوچکی بیش نبود در مقابل عظمت امپراطوری عثمانی اعراب به حکومت مرکزی و امپراطوری خیانت کردند جد ایشون سوسمار میخورد و ترکها اموال پیامبر ص را حفظ کردن و الان در موزه توپ قاپی استانبول هستش نه لندن البته نه فقط در مورد ترکها بلکه در مورد جزایر ایران هم این امارات حرف مفت میزند
    • بی نام US ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
      3 2
      هر چی هست بین ایران و ترکیه و عربستان این وسط این اماراتی های پاپتی چی میگن که نه سر پیاز هستن و نه ته پیاز. الآن صبح تا شب روی سر مردم بدبخت یمن بمب می ریزن و از جنایات هزار سال پیش یکی دیگه حرف میزنن؟ یک مشت آدم عیاش که چون اردوغان سر قضیه قطر باهاشون همراهی نکرده حالا شدن دشمنش. تا قبل از اون اردوغان داداششون بود. هر از گاهی هم در مورد جزایر همیشه ایرانی پرت و پلا میگن. یکی نیست بگه تو همون دورانی که هنوز دهکده ای در وسط بیابان بودید اگر ایران اراده می کرد بعد از رفتن انگلیسیها همه زمینهای شما رو می گرفت. حالا به جای دوستی با ایران برای ما هم شاخ و شونه می کشید؟
    • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
      1 2
      سگ زرد برادر شغاله