تسنیم نوشت: وزیر اطلاعات سابق با بیان اینکه مهدی هاشمی ماموریت داشت که منتظری را در مقابل نظام قرار دهد گفت: در سال 88 برادران یکی از سران فتنه به سفارت آلمان می‌رود و در جلسه‌ای با سفیر آلمان می‌گوید اگر شما می‌خواهید ایران ساقط شود باید فشار اقتصادی را بیشتر کنید

حجت‌الاسلام حیدر مصلی با اشاره به برنامه‌ریزی شده بودن فتنه در سال 88 گفت: نکته جالبی که وجود دارد این است که دقیقا قبل از انتخاب کمیته صیانت از آرا تشکیل می‌شود و سوالی که مطرح است این است که چرا در این کمیته شهاب‌الدین طباطبایی را مسئول می‌کنند؟ و چرا اصلا این کمیته تشکیل می‌شود؟ مگر دستگاههای مختلف مسئولیت‌های خودشان را ندارند؟ 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شدن فتنه قبل از انتخابات گفت: هنگامه شهیدی یک سال و نیم قبل از انتخابات برای بخشی از روزنامه‌های زنجیره‌ای شروع به فعالیت و طرح مسائل گوناگونی علیه ایران می‌کند. او فردی است که در جاسوس بودنش شکی نیست.

مصلحی گفت: منتظری فردی بود که زندانها و شکنجه‌های بسیاری را تحمل کرد و تا قائم مقام رهبری هم بالا آمد اما CIA مهدی هاشمی را کنار منتظری قرار داد. مهدی هاشمی فردی بود که قبل از انقلاب هم با CIA در ارتباط بود.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به ماموریت مهدی هاشمی معدوم در کنار منتظری خاطرنشان کرد: مهدی هاشمی ماموریت داشت که منتظری را در مقابل نظام قرار دهد. حال سوالی که مطرح است این است که اکنون این اتفاقات برای مسئولان حال نمی‌افتد؟ یا در فتنه 88 این اتفاق نیفتاد؟ 

مصلحی تصریح کرد: هنگامه شهیدی در سال 88،‌ 12 نفر از داخل کشور را به لندن فرستاد و با کمک نوری‌زاد به آموزش آنها می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه نوع مدیریت رهبری بی‌بدیل و استثنایی بود گفت: رهبری ابتدا در ماجرای 88 گزینه اتمام حجت را انتخاب کردند؛ یکی از سران فتنه را صدا زدند و گفتند اگر شکایتی از انتخابات دارید آن را از طریق مراجع قانونی انجام دهید.  بعد از جلسه اتمام حجت همین که بیرون آمد آن عامل نفوذی که از ابتدا در کنارش بود و در موضع‌گیری‌ها به او خط می‌داد گفت که بلندگو دستت بگیرد و در میدان انقلاب بایست.

وزیر سابق اطلاعات گفت: فتنه 88 تمام نشده و قطعا بدانید در فتنه آینده شعارهای تند داده نمی‌شود و عکس امام نیز پاره نخواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: بدانید که دشمن در بحث اقتصادی برنامه‌ریزی سنگین کرده و عوامل داخلی دشمن نیز در حال کار کردن هستند و می‌خواهند معضلات اقتصادی را با مشکلات اجتماعی عجین کند.

صفار هرندی: سندی دال بر نشست میان سران فتنه و دشمنان نداریم 

در همین مراسم محمدحسین صفار‌هرندی گفت: حرف ما این است که اگر حق و رأی شما هم دزدیده شده بود، چرا در 13 آبان شعارها و ارزش‌های مردم را زیر پای گذاشتید و یا مسجد که خانه خداست را به آتش کشیدید.

وی ادامه داد: خود فتنه‌گران هم در برخی موارد بیان کردند که قضیه انتخابات بهانه بود، در حالیکه اصل نظام نشانه اصلی بود و دشمنان به دنبال این بودند که تا نقطه مقابل مؤثر خود یعنی جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.

صفارهرندی افزود: اگر دشمن خودش به تنهایی می‌خواست اقدامی انجام دهد ناکام می‌ماند، به همین خاطر است که گزینه نظامی چندین سال است که زیر میز رفته، لذا می‌خواهند از نیروهای داخلی استفاده کنند که این نیروها همان نیروهای نشان‌دار نزدیک به‌ آمریکا نباشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دهه 80 یکی از نویسندگان ضد انقلاب و سلطنت‌طلب نوشته بود برای تغییر نظام در ایران به یک میانجی داخلی نیاز است که نظام به آنها نگاه بدی نداشته همچنین آنها نیز به آمریکا دلبستگی داشته باشند؛ لذا گروه‌هایی مانند نهضت آزادی که دیگر جایگاهی در کشور ندارند را بی‌فایده دانست، یعنی انقلابیونی که از انقلاب به دلایل مختلفی عبور کرده‌اند را برای تغییر نظام لازم می‌دانست.

وی افزود: بعضی از انقلابیون پشیمان کم آوردند و دیگر برای خود استدلالی ندارند، حتی در زمانی که اسنادی علیه فرزندانشان را دیدند، قبول نکرده و به منافع ملی و مردم پشت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده از کسانی هستم که می‌گویم پیش از وقوع فتنه بین سران فتنه و دشمنان نشست و برخواستی نبوده و برای آن نیز سندی نداریم، البته شاید دوستان دیگر مستنداتی داشته باشند، اما من می‌گویم دو جریان فتنه بیرونی و درونی، موازی با هم بودند که البته به گفته مقام معظم رهبری، فتنه اصلی خارج از کشور است و یک عده در داخل نیز به دلیل تخیلات خود و تمایلات خودشان و اطرافیانشان نسبت به سابق متزلزل شده که این افراد اعلام نمی‌کنند که می‌خواهند نظام را سرنگون کنند، بلکه می‌گویند کشور را نجات خواهیم داد و برای رسیدن به هدف خود بر روی پیروزی متمرکز شده و جاه‌طلب می‌شوند.

6427216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    15 5
    شما قدرت روبرو شدن با واقعیت را ندارید. یک انتخابات آزاد برگزار شود تا ببینیم جایگاه شما کجاست؟
  • بدون نام ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    4 7
    بحث نفوذ را فراموش نكنيد و غافل نشويد رهبري به اين مطلب بخوبي اشاره داشتند كه يك موقع خود شخص فكر ميكند دارد خدمت ميكند اما تحت نفوذ فرهنگي و فكري اعمالو رفتاري ميكند كه در جهت منافع دشمن است يك كلام هر كس به هر نحوي موجب نا اميدي و دلسردي مردم و فشار بر مردم شود در جهت كسب منافع و خشنودي دشمن قدم برداشته است اينكه يك دفعه همه تصميم به افزايش قيمت اجناس و مايحتاج مردم بگيرند و فشار را تا مغز استخوان مردم زياد كنند كار دوستدار كشور و انقلاب است
  • عمادالدین عظیمی A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    12 5
    منتظری روحت شاد
  • بی نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    3 14
    "در سال 88 برادران یکی از سران فتنه به سفارت آلمان می‌رود و در جلسه‌ای با سفیر آلمان می‌گوید اگر شما می‌خواهید ایران ساقط شود باید فشار اقتصادی را بیشتر کنید" جناب محمد رضا خاتمی با شما هستند