عزم جدی استاندار کردستان برای ساماندهی نایسر سنندج

استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد ساز و کارهای لازم و اقدام عملی برای بهبود زندگی ساکنان ناحیە منفصل شهری نایسر سنندج و ساماندهی خدمات تاکید کرد.

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در جلسە بررسی طرح‌های عمرانی شهر سنندج که با محوریت ساماندهی منطقە نایسر و بازدید از ناحیە منفصلە شهری نایسر برگزار شد، اظهار کرد: این ناحیە منفصل سنندج بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد کە نیازمند ساماندهی، خدمات رسانی و تغییر فضاست.

وی نایسر سنندج را محروم از هرگونە فضای آموزشی، فرهنگی و درمانی مناسب دانست و اضافە کرد: ایجاد امکانات آموزشی و درمانی دو نیاز اساسی و حیاتی برای ساکنان این ناحیە است کە باید فضاهای مناسب با این مسایل شناسایی و برای احداث آنها اقدام شود.

مرادنیا با بیان اینکە ساماندهی این ناحیە نیازمند همکاری و تعامل جدی دستگاەهای خدمات رسان و شهرداری است، اظهار کرد: من شخصا در خصوص ساماندهی نایسر و خدمات رسانی مناسب بە شهروندان احساس مسئولیت می کنم و امیدوارم طی دو سە سال آیندە مشکلات نایسر بە حداقل ممکن برسد.

مرادنیا ضمن ابراز تاسف نسبت بە اینکە در این ناحیە ساخت و سازهای غیرمجاز به سرعت گسترش یافتە است، افزود: از این بە بعد با هرگونە ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضوابط به شدت جلوگیری خواهد شد و حتما با متخلفان برابر قوانین برخورد می شود.

وی عنوان کرد: انتظار ما این است کە مردم جهت کمک رفاە حال خود کاملا از ساخت و ساز غیر مجاز دست بردارند و اگر تمایل بە احداث بنایی دارند از مجاری قانونی اقدام کنند تا در آیندە نزدیک ساماندهی این منطقە بە نتیجە برسد.

استاندار کردستان با بیان اینکە در شان کردستان نیست کە منطقەای با این همە جمعیت از کمترین امکانات برخورار باشد، اظهار کرد: از بدو ورود بە استان یکی از دغدغەهایم ساماندهی مناطق حاشیەای از جملە نایسر بود و من مطمئنم با همکاری دستگاەهای اجرایی و خدمات رسان اتفاقات خوشایندی در ساماندهی این ناحیە خواهد افتاد.

وی با اشارە بە اینکە خدمات شهری و ایجاد زیر ساخت ها در این ناحیە باید گسترش پیدا کند، گفت: سە میلیارد و ٨ ۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و آسفالت معابر اصلی نایسر در نظر گرفتە شدە است و به صورت جداگانە دیگر نواحی حاشیەای سنندج و استان مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در راستای ساماندهی آنان اقدام خواهد شد.

همچنین در این جلسە استاندار کردستان از آغاز ادامە عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح بلوار کردستان و پل توحید سنندج خبر داد و گفت: اتمام این پروژە برای سنندج بسیار حایز اهمیت و شهروندان بسیاری از آن منتفع خواهند شد.

مرادنیا با بیان اینکە برای اتمام طرح فاضلاب و پل توحید بلوار کردستان بیش از ۱۲ میلیارد تومان نیاز است کە از اعتبارات استانی هزینە خواهد شد، افزود: آب و فاضلاب شهری و شهرداری سنندج در این خصوص مسئولیت دارند و تصمیم بر این است کە تا پایان شهریورماە سال آیندە این پروژە بە بهرەبرداری کامل برسد.

وی افزود: این پروژە نقشی مهم در کاهش ترافیک کە اکنون برزگترین معضل شهر سنندج است دارد.

استاندار کردستان در ادامه به همراە برخی از مدیران دستگاەهای اجرایی مرتبط با حوزە عمران شهری کلنگ آغاز عملیات اجرایی بهسازی و معابر اصلی نایسر سنندج بە طول سە هزار و ۳۰۰ متر بە زمین زد. بنا بر گفتە مدیرکل راە و شهرسازی کردستان این پروژە در مدت زمان یک سال بە اتمام خواهد رسید.

همچنین بهمن مرادنیا شروع عملیات اجرایی احداث ساختمان دیتا سنتر و مجتمع itc استان کردستان را در سایت اداری سنندج کلنگ زنی کرد؛ این مجتمع با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تامین شدە در پنج طبقە و مساحت سە هزار و ۲۹۰ متر مربع در مدت ۱ ٨ ماە ساختە خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامە برنامەهای خود از ادامە اجرای بلوار کردستان و پل توحید سنندج نیز بازدید و از نزدیک در جریان موانع وبرنامەهای احداث این پروژە قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =