همایش بزرگداشت هفته سوادآموزی در خرم آباد

همایش بزرگداشت هفته سوادآموزی در خرم آباد برگزار شد.معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان در همایش بزرگداشت هفته سوادآموزی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه سوادآموزی خبر داد و گفت: 17هزار و 600نفر در سال جاری تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، هاشم دالوند با اشاره به اینکه ۹۲.۵ درصد جمعیت لرستان باسواد هستند، اظهار داشت: ۹۴.۵ درصد جمعیت مردها و ۹۰.۴ درصد جمعیت زنان استان باسواد هستند.

وی بابیان اینکه ۸۶ هزار و ۳۹۳ نفر از جمعیت استان بی‌سواد هستند که ۳۱ هزار و ۶۹۶ نفر از این جمعیت را مردان و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند ، تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی لازم را برای باسواد کردن ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر داشته‌ایم و آموزش‌های حوزه رایانه را برای ۱۰۰ نفر ارائه داده‌ایم.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر اینکه بیش از تعهد خود نیز آموزش‌های سوادآموزی را ارائه داده‌ایم و در این حوزه برنامه سوادآموزی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را تحقق ۱۰۰ درصدی داده‌ایم، افزود: ۹ هزار نفر در بخش سوادآموزی، ۷ هزار نفر در بخش انتقال و ۱۵۰۰ نفر در بخش تحکیم آموزش‌های باسوادی را طی کرده‌اند.

دالوند با اشاره به راه اندازی 14 مرکز یادگیری محلی در استان افزود: در این مراکز افراد علاوه بر مهارت خواندن و نوشتن ، مهارتهای زندگی و اجتماعی را فرا می گیرند.

وی در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که اگر جهل با قدرت یا ثروت جمع شود می تواند آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه تحمیل کند و ادامه داد : در عوض جمع شدن علم با قدرت یا ثروت می تواند خلاقیت ، نو آوری و توسعه را در جامعه به وجود بیاورد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری با دستگاههای اجرایی افزود: برنامه های مشترکی را در حوزه سوادآموزی با سایر دستگاههای اجرایی در حال اجراء داریم که ثمرات بسیار خوبی را هم به دنبال داشته است.

دالوند در ادامه سخنان خود به اجرای 19برنامه در هفته نهضت سوادآموزی اشاره کرد و گفت: برنامه های مختلفی در این هفته اجرا می شود که از آن جمله می توان به تجلیل از سوادآموزان برتر ، دیدار با خانواده معظم شهدای سوادآموزی ، برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و ... اشاره کرد.

در ادامه این همایش از سوادآموزان موفق ، آموزش دهندگان فعال سوادآموزی ، مناطق و شهرستان های برتر در حوزه سوادآموزی، دستگاههای برتر در ترویج فعالیت های سوادآموزی و فعالین حوزه سوادآموزی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =