برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «بانک مرکزی اعلام کرده در سال ۹۵ حدود 200 هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت شده است. بخش زیادی از این سودبگیران نباید یارانه بگیرند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره مکانیسم حذف یارانه‌بگیران گفته است که «در شناسایی افراد در ابتدا به سراغ حساب‌های بانکی آنها نمی‌رویم و این تأکید رئیس جمهور محترم است. اما ممکن است، حساب بانکی کسانی که درخواست دریافت یارانه داشته باشند، مورد بررسی قرار گیرد

در واکنش به این موضوع و در نظرسنجی خبرآنلاین در واکنش به احتمال بازبینی حساب بانکی متقاضیان یارانه، کاربران دیدگاه‌های جالبی داشتند.

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، در این خصوص نوشته است: «ممکنه کسی فقیر باشه و کمی پس‌انداز سپرده داشته باشه و باید لحاظ بشه. یارانه دولتی‌ها با حقوق بیش از سه میلیون هم همگی باید قطع بشه.»

کاربر دیگری عنوان کرده است: «مادربزرگ من حقوق بازنشستگی نداره و زمین‌گیره. 10 تا قرص صبح می‌خوره و 15 تا شب. بچه‌هاشم درآمد مناسبی ندارن که کمکش کنند. 50 میلیون سپرده داره با سودش زندگی می‌کنه.»

«مهدی» نیز نوشته است: «به شرطی كه موجودی حساب‌هایی رو درنظر بگیرن كه پول بالای یك ماه در حساب راكد مانده است، وگرنه من كاسب ماهی 5 میلیون كارت می‌كشم، ماهی سه میلیون نقد در میارم، جمعا 8 میلیون. اما از این 8 میلیون 3 میلیون كرایه می‌دم، 3 میلیون خرید جنس اولیه، یك میلیون پول برق و گاز و تلفن، كلا ماهی یك میلیون برام می‌مونه با این كاسبی خراب.»

«ساسان» نیز تصریح کرده است: «من خودم پیک موتوری هستم و روزانه بالای ۵۰ ملیون واسه بازاری‌ها پول پایا و ساتنا می‌کنم. نکنه دولت فکر کنه این پولا مال خودمه؟»

کاربر دیگری متذکر شده است: «کاملا موافقم که حساب‌های بانکی متقاضیان یارانه و یا کمک‌های دولتی مورد بررسی و بازبینی واقع شود. منتها ابتدا باید پروتکل و نحوه اجرا را شفاف و کامل به اطلاع عموم برساند و قانون فراگیر و بدون استثنا و مصلحت‌سنجی اجرایی شود.»

«خادمی» نوشته است: «به‌جز افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و افراد فاقد شغل، برای بقیه باید حساب‌ها چک بشه با موجودی و میانگین پول 3میلیون تومان در همه روزهای ماه.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «یارانه حذف بشه ولی به‌جاش طرح تحول سلامت کامل اجرا بشه، بسیار هم کار خوب و به‌جایی است. کسایی که مثل من تو این مدت کارشون به اتاق عمل و بیمارستان کشیده، میفهمن من چی می‌گم.»

«حسین» عنوان کرده است: «از اول هم قرار نبود به همه یارانه داده بشه. قرار بود دولت پرداخت یارانه‌ها رو کم کنه تا با پولی که به دست میاره، کار‌های دیگه انجام بده، ولی دولت احمدی‌نژاد طرح هدفمندی یارانه‌ها را آنچنان بد اجرا کرد که نه تنها دولت یک ریال سود نکرد، بلکه میلیارد‌ها تومان بدهکار شد؛ به طوری که هنوز دولت روحانی داره بدهکاری‌های احمدی نژاد رو می‌پردازه. حالا دولت روحانی می‌خواد بعد از 7 سال این طرح را به شکل درست اجرا کنه. این قولی بود که در انتخابات داده بود، ولی عجیبه که این بار مردم مخالف اجرای این طرح هستند. فکر کنم به خاطر این است که تو این 7 سال هیچ فایده ای از این طرح ندیدند و در نتیجه بدبین هستند.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «خانواده‌هایی که خانه یا مغازه اضافی دارن و اجاره دادن. کسانی که سپرده‌های بانکی بزرگ دارن. کسانی که در مناطق مرفه‌نشین شهرها ساکن هستن یا ماشین‌های لوکس دارن. باید حذف بشن. باید اطلاعات کاملی از ثبت اسناد، بانک و بورس و گمرک و بیمه و همچنین وضعیت اشتغال و تعداد خانوار و محل زندگی جمع‌آوری کرد، بعد یارانه را حذف کرد. کار سختی هست. بالاخره باید داده‌های درستی باید از شهروندان در اختیار حکومت باشه هم برای دادن یارانه و هم گرفتن مالیات. مشکل بزرگ در ایران نبود داده یا داده‌های نادرست و پیچیده از وضعیت اقتصادی شهروندان است.»

کاربر دیگری نوشته است: «اگر سرک کشیدن به حساب بانکی مردم فقط برای یارانه اس اشکال نداره اما اگر بخواهند از این بازار سوء استفاده گنند، مشکل ساز خواهد بود.»

یکی دیگر از کاربران خاطرنشان کرده است: «بانک مرکزی اعلام کرده در سال ۹۵ دویست هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت شده. بخش زیادی از این سودبگیران نباید یارانه بگیرند.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    28 0
    اینا همش بازیه.یه کلاه گشادی سر این ملت بخت برگشته گذاشتن تموم شد .اولا یارانه بحث دولتی نبود که بگیم دولت احمدی نژاد موافقش بود دولت روحانی نه .این بحث حاکمیتی بود .اگر غیر از باشه الان باید یا اقای احمدی نژاد رو دادگاهی کنن و یا قیمتها رو برگردونن به قبل هدفمندی .دوما مگه قرار نبود این یارانه با یه شیب افزایش داشته باشه از اون طرف هم هزینه ها افزایش پیدا کنه .چطور تمام خدمات و کالا ها گرون شد این چندر غاز زیاد نشد .
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      7 14
      یه دور برید بزنید تو دنیا ببینید چه خبره. ما ایرانیا فقط دنبال مفت خوری و تنبلی هستیم. تولید ناخالصمون ناچیزه ولی سرانه مصرفمون رکورد دار جهانه. بیشتر از همه دنیا باعث آلودگی محیط زیست شدیم. کجای دنیا هر ننه قمری یه ماشین بر میداره صبح تا شب با بنزین مفتی ول میچرخه و هوا رو آلوده میکنه یا اینقدر مصرف برق و آب و گاز داره؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    6 1
    مجموعه ای از پارامترها همچون حقوق و درامد ماهیانه مستقیم، تعداد افراد تحت تکلف، میزان سپرده بانکی و میزان املاک و مستقلات سرپرست باید در نظر گرفته بشه. صرفا سپرده گذاری مطرح نیست کما اینکه شاید تنها راه امرار معاش فرد فقط از سپرده باشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    14 3
    کاربران خبرآنلاین . هر ننه قمری اینجا فتوا میده
  • احمد IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    13 5
    بر چه اساس؟ اگر یارانه حق همه مردم هستش کسی دوست نداره نگیره و یا دولت هیچگونه حقی نداره که حذف کنه
  • بی نام AT ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 18
    یارانه فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد
  • بی نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    8 0
    ولي خيلي از افراد بازنشته و افرادي كه توانايي كار كردن ندارند فقط با سود سپرده زندگي ميكننشناسايي و تشخيص از روي سپرده كار خيلي سختيه بايد روش ديگه اي براي حذف افراد غير نيازمند و افزايش يارانه افراد ناتوان از كار بكار گرفته بشه
    • امیرحسین A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      0 2
      اونایی که بالای سه ملیون تومان در ماه سود می گیرند ، حذف بشه ، مثل خودم :
  • تقی A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    0 3
    بانک مرکزی جلوی برداخت سود توسط بانکها به حسابجاریها را بگیرد
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 2
    مامردم معمولی بامشقت سود جمع مکنیم میزریم دربانک چرا میخواین این کارکنید ماراضی نیستیم برن از خود کسای بالابالا قطع کنن