راویان ٩ دی پس از ۸ سال چه می‏‎گویند؟

مقامات و مسئولان کشوری و لشگری، از چند روز پیش به استقبال هشتمین سالگرد قیام ٩ دی رفتند و با گرامیداشت این روز، روایات مختلفی را از حضور حماسی مردم در سخنرانی‌ها و نشست‎های خود مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین، «انقلاب سوم» عنوانی بود که اکثر راویان ٩ دی بر این روز حماسی گذاشته‌اند. روزی که مردم ایران پس از حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 -که منجر به پیروزی محمود احمدی‎نژاد و حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی شد- و در پاسخ به اتفاقاتی که در عاشورای آن سال رخ داد، در جای جای ایران به پاخاستند. این روز همچنان به عنوان درس عبرتی برای همه سال‎های پیش‌روی سیاست ایران بازخوانی می‌شود.  

در چند روز منتهی به هشتمین سالروز ٩ دی، سخنرانی‌ها و نشست‌هایی با حضور چهره‎های مختلف سیاسی برگزار شد. در این مراسم‌ها که در بسیاری از استان‎ها و شهرستان‌های کشور انجام گرفت، سخنرانان بر روی یک موضوع واحد تاکید داشته و آن ادامه تلاش‌ها برای حفظ نظام اسلامی بود. آنان با تاکید بر اینکه در ٩ دی مردم ایران حماسه‌ای عظیم آفریدند و تمامی نقشه‌های آمریکایی - اسرائیلی را نقش برآب کردند، اعلام کردند که پس از آن روز همدلی و وحدت بین جامعه شکل گرفت که در نهایت منجر به افزایش امنیت ملی کشور و نظام شد.

در بیانیه‌های مختلفی که از سوی ارتش، سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع به مناسبت گرامیداشت ٩ دی منتشر شده است، نهم دی را از بزرگترین حرکت‌های بعد از پیروزی انقلاب دانستند و تاکید کردند که تحرکات دشمنان داخلی و خارجی برای فتنه سازی‌های آینده را رصد و اجازه نخواهند داد آسیبی به مملکت برسد.

اما این تنها بخشی از تحرکات سیاسیون در آستانه ٩ دی بود. همزمان با هشتمین سالروز حماسه‌آفرینی مردم ایران، شورای هماهنگی طی فراخوان عمومی اعلام کرد: مراسم بـزرگداشـت «حماسـۀ نهم دی ماه» در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و شهرهای سراسر کشور و در بیش از 1200 نقطه کشور با حضور پرشور و آگاهانه ملت فهیم و بصیر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

در ادامه واکنش‌های چهره‌ها و نهادهای نظامی به حماسه 9 دی را بخوانید:

اسامی

گزیده اظهارات

سرلشگر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

 

فتنه 88 که در حقیقت تهاجم همه‌جانبه به اصل نظام و انقلاب اسلامی با حمایت سردمداران نظام سلطه و صهیونیسم و خیانت و حماقت سران فتنه به شمار می‌رود، درس‌ها و عبرت‌های خود را برای همیشه فراروی ملت عظیم‌الشان ایران به ویژه جوانان فهیم و غیرتمند قرار داده است تا در گذرگاه‌های سخت تهدید و خطر و فتنه‌‌های محتمل در آینده‌ی تاریخ این کشور، دشمنان قسم خورده و خبیث جمهوری اسلامی را منکوب و آنان در دستیابی به اهداف شیطانی خود مایوس سازد. از همگان انتظار می‌رود صیانت از هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی و پایداری بر ارزش‌های دینی و انقلابی را اولویت اصلی و فراموش ناپذیر خود قرار دهند تا همچنان پیش‌روندگی و درخشش ایران و ایرانی در جغرافیای عالم استمرار یابد.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه

۹ دی لیله‌القدر انقلاب بود که از هزاران ماه برای انقلاب درس‌آموزتر است و باطل السحر فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی بود. آفرینش یک شکوه بی‌نظیر و یک حماسه بی‌بدیل به نام 9 دی که ملت ایران با دو بال آگاهی و ایمان و بصیرت چشم فتنه را کور کرد و  آرزوهای قبیله شیطان از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و انگلیس و مزدوران داخلی را به گورستان سپرد و نشان داد ملت ایران در دفع آرزوهای دشمنان یک ملت هنرمند و حماسه‌آفرین است. ملت ما آموخته بود اگر امام مسلمین را در محراب تنها بگذاریم حادثه غم انگیز ضربت خوردن امام علی تکرار می‌شود. ملت ایران از تاریخ آموخته بود اگر امام خویش را درصحنه جهاد تنها بگذارد ماجرای تنها گذاشتن امام حسن تکرار می‌شود و ابعاد عظیم آن حادثه را از ذهن خود گذرانده بود و می‌دانست اگر امام حسین تنها و کم سپاه باشد اصحابش شهید و کودکان حرم پابرهنه در میان تیغ‌های بیابان خواهند بود. نظام ما بعد از 9 دی دوباره بالنده شد و رشد کرد و زبانه‌های نفوذ ما تا شرق مدیترانه امتداد یافت و حل معادلات به ما گره خورده؛ همه سیاست‌های دشمن بر اساس تحریم و عملیات روانی و ارعاب و تهاجم شکست خورد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران

نهم دی ماه بدون شک یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و ماندگار ترین حرکت های بعد از انقلاب اسلامی است که در آن ملت ایران با هوشیاری کامل انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی و همچنین عوامل فتنه به نمایش گذاشتند. ارتش جمهوری ایران اسلامی ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی ماه سال 1388 و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی، اعلام می دارد؛ همواره در کنار مردم بزرگوار و دوشادوش آن عزیزان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و اعتلا و پیشرفت کشور تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) تا پای جان ایستاده و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

حماسه 9 دی و شکست فتنه 88 از نمادهای کارآمدی نظام بر پایه ولایت فقیه و شایستگی‌های ملت ایران با نگاه راهبردی راهبردی و در شرایط سرنوشت ساز برای حراست از استقلال کشور و پاسداری از انقلاب و میهن اسلامی بوده و ‌عقیم شدن سیاست‌ها و راهبردهای سخت و نرم دشمنان در عرصه‌‌ براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و روند فزاینده نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی، دلالت بر دست برتر انقلاب اسلامی و ملت شریف و غیرتمند ایران در پیگیری اهداف و آرمان های بلند خود و استیصال اردوگاه دشمن دارد. ‌‌به فضل الهی و به برکت بصیرتِ مصونیت‌سازِ مردم شریف ایران و برخورداری آنان از رهبری و دید‌بان هوشیار و حکیم انقلاب اسلامی؛ ظرفیت‌های نظام در فائق آمدن بر چالش‌ها و بحران‌سازی‌های شبکه پلید امریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه و تبدیل "تهدید" به "فرصت"‌های طلایی و تعیین کننده، روز به روز ارتقا یافته و اقتدار همه‌جانبه و بازدارنده آن تضمین‌کننده روند تکاملی و آرمانی انقلاب خواهد بود.  

ستاد کل نیروهای مسلح

حماسه 9 دی سال 1388 درادامه پیوند ناگسستنی انقلاب و مردم و حرکت عالمانه و مومنانه ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و مصداق بیداری و ولایتمداری آنان و فرصتی برای نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی و اراده ملی دانست. حماسه 9 دی، پس از چند ماه تحرک فتنه‌آفرینان و شیطنت‌های خبیثانه داخلی و خارجی، توانست انقلاب اسلامی را از توطئه‌ای خطرناک و پیچیده که توسط کانون‌های فکری استکبار و رژیم صهیونیستی طراحی، مدیریت و هدایت می‌شد، عبور داده و با رسوایی عوامل و نیز فریب‌خوردگان بی‌بصیرت، سرفصل جدیدی در روند انقلاب و استحکام پیوند ملت و رهبری در نظام جمهوری اسلامی پدید آورد و سیلی محکم ملت ایران به نظام سلطه و عوامل داخلی و خارجی آنان بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

حماسه تاریخ ساز 9 دی 88 که عرصه نمایش بصیرت و پایبندی ملت ایران با آرمان های انقلاب اسلامی و بیعت "امت" با "امام" و "نه" بزرگ به دشمن و هتاکان به عاشورای حسینی بود بر آحاد ایرانیان تأکید می کند اعمال فتنه گران و نیات پلید حامیان آنان به مانند آینه ای شکسته هر روز برابر تردید کنندگان این جنایت و خیانت بزرگ و فراموش ناپذیر قرار گیرد تا آنانی که با شیوه های فریبنده و نوین در پی مهندسی فتنه های جدید برای ضربه زدن به ایران اسلامی و متوقف ساختن حرکت رو به جلوی انقلاب در فراسوی مرزهای کشور هستند را ناکام سازد. به فضل الهی ملت ایران با تأسی به رهنمودها و هشدارهای مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) و یادآوری تجربه تاریخی و مصونیت ساز فتنه 88 و حیله گری های جدید سردمداران سلطه و صهیونیسم جهانی برای تحمیل خطای محاسباتی و ایجاد شکاف و تزلزل در اعتماد متقابل مردم و نظام، تحرکات دشمنان داخلی و خارجی برای فتنه سازی های آینده را رصد و با عمل به وصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در "پشتیبانی از ولایت فقیه" اجازه نخواهد داد به مملکت آسیبی برسد.

گزیده اظهارات چهره‌های سیاسی در مورد حماسه 9 دی را نیز در ادامه بخوانید:

 

اسامی

گزیده اظهارات

آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان

عده‌ای هنجارشکن در آن ایام مقابل نظام اسلامی ایستادند. این هنجار شکنی باعث شد تا دشمنان برای براندازی نظام نقشه بکشند. اقدامات تفرقه انگیز آنها و شعارهایی که در راستای براندازی نظام سر می‌دادند موجب شد کشور چند ماه درگیر مشکلات شود. رفتارهای توهین آمیز این افراد در روز عاشورا و اهانت آنها به مقدسات دینی، باعث شد تا ملت از نیت شوم آنها آگاهی پیدا کند و روز ۹ دی به میدان بیایند و بساط فتنه گران را برای همیشه جمع کنند. مردم ما با بصیرت و آگاه هستند و در تمامی صحنه‌ها نظام را پشتیبانی کرده‌اند و مسئولان باید در همه عرصه‌ها منافع این مردم را مد نظر داشته باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعیان

با اینکه دشمن قصد نابودی انقلاب ما را داشت و برخی در کشور فریب خوردند اما خداوند بار دیگر بر ما منت گذاشت و انقلابمان را حفظ کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

در فتنه ۸۸ رسانه‌های غربی  وارد عمل شده و شعارهای ضد نظام را به مردم آموختند که برخی در داخل کشور با صدور بیانیه این اقدامات را تاکید کردند که پس از هتک حرمت به عاشورا و حضور مردم فتنه جمع شد. تا روزی که بصیرت در کشور ما باشد تمامی فتنه‌های دشمن شکست خواهد خورد. در شرایط کنونی نیز دشمن برجام را راه انداخت و به آن عمل نکرد و حالا  برخی از مسئولان ما به دنبال کشور های اروپایی هستند.

آیت‌الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران

سران فتنه خوب بود حیا می کردید، شما در ایران اسلامی جنایات کردید و به خون مقدس امام حسین (ع) اهانت کردید، مردم از شما نمی‌گذرند. آیا کور و کر بودید و تشویق آمریکا را برای بیرون آمدن مردم به خیابان ها را  ندیدید؟ ضربه ای که به شما به اسلام و ایران زدید کمتر دیده شده بود.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران

دو حادثه مهم در 36 سال عمر جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد که جمهوری اسلامی ایران را برای همیشه بیمه کرد؛ نخستین حادثه جنگ تحمیلی هشت ساله بود که توانست ایران را از خارج و حمله به ایران بیمه کند، زیرا دیگر هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد. حماسه هشت سال دفاع مقدس درسی را به دشمنان داد که بازی با ایران بازی دم شیر است. حماسه دوم، حماسه هشت ماهه مقابله مردم با فتنه 88 بود که پایان آن حماسه 9 دی‌ماه رخ داد و این مهم توانست جمهوری اسلامی ایران را از داخل نیز بیمه کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده رهبری در اراک

9  دی آتش فتنه‌ خطرناک 88 را خاموش کرد و مردم بعد از تحمل 8 ماه اردوکشی‌های خیابانی و شورش، حماسه‌ای عظیم آفریدند و تمامی نقشه‌های آمریکایی - اسرائیلی را نقش برآب کردند. 9  دی حمایت از رهبری و قانون اساسی، مقابله با بی‌قانونی و دفاع از کیان اسلام و انقلاب بود و آن‌کسانی که ادعای تقلب در انتخابات را داشتند، ادعایشان پوچ و بی‌اساس بود. متقلب اصلی خود این فتنه گران بودند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی

۹ دی ثبت عشق مردم به ولایت، بصیرت، زمان‌شناسی، حضور، اعلام وفادداری به ولایت و دشمن شناسی بود. آنچه مردم ایران در ۹ دی نشان دادند شناخت صحیح دوست و دشمن و به موقع عمل کردن بود. باید با اقتدا به مقتدای بصیرت‌آفرین خود یعنی مقام معظم رهبری، خودمان و خداوند را شناخته و راه زندگی، دوست و دشمن و همچنین آسیب‌های راه را نیز بشناسیم تا بتوانیم هم خود و هم جامعه را در مقابل این آسیب‌ها مصون‌سازی کنیم.

سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز

ما در طی این 39 سال حوادث تلخ و شیرین بسیاری دیده‌ایم و در خرداد 88 نیز انتخابات با شور و شعف و علاقه برگزار شد. متأسفانه پس از برگزاری انتخابات حوادث تلخی پیش آمد که برخی به حضرت سیدالشهداء (ع) هتک حرمت کردند و به دنبال آن حماسه 9 دی رخ داد و توانست همه آلودگی‌ها، ناهنجاری‌ها و حوادث تلخ را بشوید و آرامش را به جامعه برگرداند. حماسه 9 دی برای برخی درس عبرتی شد تا همراه با انتقاد به مقدسات خدشه‌ وارد نکنند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان

مردم ایران در حوادثی که در تاریخ انقلاب اسلامی روی داد، نقش محوری داشته‌اند و پشتیبان انقلاب بوده‌اند. در همین راستا، حضور میلیونی مردم در ۹ دی، حماسه‌ای خلق شده توسط مردم و پاسخی به نادیده گرفتن حقوق مردم و هنجارشکنی‌های برخی افراد ساده‌لوح و زیاده‌طلب است. ۹ دی خط بطلان بر آتش فتنه طراحی شده توسط دشمن و بر هنجارشکنی‌های سال ۸۸ که عده‌ای برخلاف قانون، تلاش داشتند انتخابات مردمی ایران اسلامی را مخدوش اعلام کنند.

‌عزت‌الله ضرغامی

رییس اسبق رسانه ملی

کسانی که از 9 دی به عنوان انقلاب سوم یاد می‌کنند،‌ تعبیر درستی دارد.  بعد از پیروزی انقلاب و حرکت تاریخی دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و تعمیق دشمن شناسی که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران است حادثه بزرگ 8  و 9 دی ماه آثار و برکات فراوانی به همراه داشته است. علی‌رغم سفارش‌های جدی رهبری سران فتنه هیچ مرز بندی با دشمنان قائل نشدند و عملا با خط دشمن همسو و هم داستان شدند. رهبر معظم انقلاب برای اینکه رای دهندگان به این آقایان اقناع شوند و استدلال داشته باشند بزرگواری‌های زیادی کردند. هبری به همه توصیه می‌کردند تا آنجایی که می‌توانید بهانه را از دشمن بگیرید، تقریبا همه آقایان اعتراف کردند که تقلب بهانه بود حتی نماینده رسمی آقای موسوی در جلسه‌ای خدمت رهبری گفتند که در انتخابات ایران اصلا امکان تقلب وجود ندارد چون همه چیز در اختیار مردم است، اگر چند رای هم جابجا شود به هیچ وجه تاثیری در نتیجه انتخابات ندارد. 9  دی نشان داد که مردم در صحنه‌اند و از انقلاب ،‌دین و دستاوردهای شهدا حمایت می‌کنند، این مردم مورد احترامند.

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت

حماسه ۹ دی یک حجت است که ارزشها نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، خداوند حجت ۹ دی را در مقابل کسانی قرار داد تا برخی، مردم را سپر قرار ندهند. مردم می دانند که ذات انقلاب و ماهیت آن فساد نیست بلکه ذاتش مقابله با ستمگری و فساد است، به این نظام می توان امید داشت و با همه کاستی ها انقلاب و اسلام هنوز حل المسایل کشور است. در سال ۸۸  دارایی بزرگ ما نگاه ولایی و باورهای دینی و عاشورایی بود که در مدت کوتاهی بساط فتنه را جمع کرد. یک عاشورای ما می تواند  فتنه هایی مانند فتنه سال ۸۸ را خنثی کند و نیاز به تمسک به مسایل دیگر نداریم بلکه آموزه های دینی ما می تواند فاصله فقیر و غنی و بی عدالتی و فساد را حل کند. یکی از کسانی که به رهبری در امور هسته ای مشورت می داد همین اقای موسوی بود اما چرا راهش عوض شد، اینکه توهم در وجودش شعله می کشد و فکر می کند طرفدار زیادی دارد خود فریفته می شود. این تهدید برای همه هست و دلمان می سوزد برخی هم امروز دارند خدمات گذشته خود را زیر سوال می برند و همه خدمات را نابود می کنند. یکی از همین سران فتنه انقدر شیفته بود که هیچ کلام حقی را نمی پذیرفت و هوس کرده بود بر کرسی بنشیند لذا هر کمک خارجی را هم قبول کرد و به این وضعیت دچار شد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس نهم دی روزی است که در آن، مردم ایران که می دیدند اساس انقلاب اسلامی در خطر است، قطع نظر از خطاهای دو طرف حوادث سال ۸۸، با هدف حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمدند. لذا بسیاری از معترضان به انتخابات سال ۸۸ نیز در آن راهپیمایی‌ها شرکت داشتند.

لطف‌الله فروزنده عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

فتنه‌ 88 دارای ابعاد و لایه‌های مختلفی است و فتنه‌گران براندازی نظام را نشانه گرفته بودند. هدف اصلی این بود که به نظام آسیب بزنند، نظامی که توانسته بود بیش از 85 درصد مردم را پای صندوق بیاورد و انتخابات پرشوری رقم بزند. وقتی نتایج انتخابات 88 با درصد بالای مشارکت اعلام شد، دشمن کاملا عقب نشینی  و لحنش  تغییر کرد و در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آورد. 9 دی باید به عنوان دستاوردی مهم  حفظ شود. این حماسه نشان داد آنجا که ملت ایران به پیروی از رهبرشان به صحنه می‌آیند، اقتدار نظام افزایش می‌یابد.

علیرضا رحیمی، نماینده مجلس

با گذشت هشت سال از ۹ دی ۸۸ سئوالهایی قابلیت طرح پیدا کرده که در تحلیلهای ارائه شده از تریبونهای یکطرفه در طول هشت سال به آن نزدیک نشده اند. حوادث عاشورای ۸۸ که مستمسک اتهام بزرگ به مردم و اصلاح طلبان شده در روز ششم دی ماه ۸۸ اتفاق افتاد و تجمع مردم برای روز ۹ دی برنامه ریزی شد. در دو روز بعد از عاشورا (روزهای ۷ و ۸ دی) مردم کجا بودند و چرا به میدان نیامدند؟ با گذشت ۸ سال از ۹ دی ۸۸ زمان آن نرسیده که حتی به یک فقره از اهانتهای آشکار و پنهان رییس جمهور قهرمان ۹دی و حرمت شکنی چند باره وی نسبت به مقام رهبری رسیدگی شود؟ امروز از همه جریانهایی که ۹ دی را در تقویم ملی ثبت کردند حتی یک نفر از رییس جمهور پیروز و قهرمان آنروز دفاع نمیکند و از انتخاب خود سربلند نیست.

بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس

پس از فرمان مقام معظم رهبری و مشخص شدن مرز بین خودی و غیرخودی، همه اقشار جامعه و  گروه‌های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب  در این حماسه حضور یافتند و به ندای رهبر انقلاب لبیک گفتند. این روز متعلق به همه کسانی است که شاید دارای تفکرات مختلف سیاسی باشند اما دغدغه نظام و انقلاب را دارند.  بعد از حماسه ۹ دی، همدلی و وحدت بین جامعه شکل گرفت که در نهایت منجر به افزایش امنیت ملی کشور و نظام شد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مجلس

فتنه 88 و فتنه داعش دو مورد از فتنه‌های پیچیده علیه ملت ایران بود، در سال 88 همه قدرت‌های سلطه‌گر از جمله مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی دست به دست هم داده بودند و اگر کسی فتنه 88 را رقابت انتخاباتی دو نفر بداند یا غافل است یا خائن بلکه فتنه 88 به اندازه نظام جمهوری اسلامی بود و همه استکبار وارد میدان شده بود. در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی 2 هزار صفحه سند داریم مبنی بر اینکه در این فتنه چه مذاکراتی انجام شد و چه طراحی‌هایی به کار برده شده، اینکه چند ماه قبل از انتخابات صحبت از تقلب شده بود این فتنه لایه‌های پیچیده‌ای داشت و اینها که در داخل کشور کار می‌کردند عروسک‌های خیمه شب‌بازی دست آنها بودند در واقع اینها عددی نبودند و اهرم اصلی دست دولت‌های سلطه‌گر بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی

مردم به صورت یکپارچه و بدون وجود سلیقه‌های سیاسی به خیابان‌ها آمدند و فتنه 88 را محکوم کردند. تمام عوامل استکبار جهانی به ویژه منافقان نقش کلیدی، اساسی و پر معنایی در فتنه ایفا کردند و بنا داشتند با این فتنه انقلاب اسلامی ایران را با معضل مواجه کنند. اقدام مردم در روز 9 دی به تمام کسانی که  در ایجاد فتنه 88 دچار اشتباه شده بودند و همچنین به تمام کسانی که می‌خواستند در انتخابات بعدی ریاست جمهوری حضور پیدا کنند، درسی عبرت آموز داد.

پرویز سروری

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی

شرایط انتخابات در سال ۸۸ و فتنه فراگیری که در کشور به وجود آمد، شرایط سختی بود. از این منظر که یک فرصت طلایی و تاریخی را به یک تهدید سنگین ساختارشکنانه و براندازانه تبدیل کردند. بالاخره هر انقلابی با هر سالی که از عمرش می گذرد، ریزش هایی دارد که گاهی این ریزش ها بر رویش ها غلبه می کند. می توان گفت از عطش، شور و حمایت های گسترده ای که آن انقلاب در زمان به وجود آمدن داشته، فاصله می گیرد. اما این یک رویداد استثنایی و کم نظیر بود که یک انقلاب بعد از ۳۰ سال با یک رکورد حداکثری در انتخابات ۸۸ مواجه شد. یک رکورد بی نظیر که مردم مشارکت ۴۰ میلیونی را رقم زدند. این مشارکت بالای رقم های استاندارد بود که می توانست به عنوان یک آورده بزرگ برای انقلاب اسلامی مطرح شود. ۹ دی نشان داد یک کشور در این سطح سنگین درگیری داشته و می تواند موضوع را با کمترین خسارات به ویژه خسارات ویژه جمع کرده و وحدت و انسجام ملی را به نمایش بگذارد.

احمد سالک نماینده سابق مجلس

انحراف از مسیر انقلاب و جهت‌دهی به سمت اهداف شیطانی از طریق استحاله فرهنگی، تغییر دادن وضعیت ایران با اهداف براندازی نظام و انداختن ستون خیمه اسلام یعنی ولایت، سکولاریزه کردن نظام و جامعه ایرانی و جهت‌دهی انحرافی و غیره از جمله اهداف فتنه بوده است. جمع‌آوری اطلاعات با به کارگیری 17 سفارت‌خانه غربی در ایران، تشکیل جلسه با نخبگان مخالف نظام دینی با هدف تحلیل وضعیت تغییرات در جامعه ایرانی، تلاش سفارت انگلیس با هدف تجهیز و پشتیبانی عالی مخالفان که در فتنه 88 عده‌ای از عناصر این سفارت در میدان انقلاب دستگیر و محاکمه شدند و به‌کارگیری نتایج حداقل 700 اتاق فکر در آمریکا که به طور خاص علیه ایران کار می‌کردند از دیگر اهداف این فتنه به شمار می‌رود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    4 0
    تو را به خدا منتشر كن يا حداقل پيگيري كن من بازنشسته ذوب اهن اصفهانم كه از صندوق بازنشستگي فولاد مستمري ميگيريم اقاي نوبخت دستور داده مستمري مارا قطع كنند و اقاي ربيعي هم موافقت كرده چون ميگويند صندوق خالي است و دولت هم هيچ پولي ندارد و ورشكسته است حالا ما چه كنين چقدر اين نوبخت و ربيعي نامرد هستند اينان سر سفره پدرشان نان نخورده اند اخر خدا را خوش ميايد با بازنشسته اين طوري كنيد حتي تذكرات نمايندگان اصفهان در مجلس هم به گوش نوبخت و ربيع راه ندارد متاسفم براي اين دولت مردم فريب نامرد...