عصر اقتصاد به نقل از معاون کنسولی وزارت امور خارجه نوشت: اقتصاد ملی ما به دو بخش ۱۰ و ۹۰ درصد تقسیم شده است؛ یعنی نهادهای نظارتی فقط روی ۱۰ درصد آن متمرکزند و ۹۰ درصد دیگر در اختیار نیست. این یعنی اقتصاد کشور ما 10درصد میل و 90 درصد حیف است.

حسن قشقاوی اظهار داشت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان از نظر جاذبه گردشگری است و اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله، سند چشم‌انداز بر روی توسعه گردشگری تأکید دارند. باید از تجربه سایر کشورها در توسعه گردشگری استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: مشکل ما حکومتی‌ها این است که به حدیث پیامبر (ص) توجه نمی‌کنیم، ایشان فرموده اند؛ اصلا کاری به ایدئولوژی افراد نداشته باشید و حکمت آن‌ها را دریابید. هتل و پرواز که سکولار و غیرسکولار نمی‌شناسد. باید این زیرساخت را برای همه تأمین کنیم. لطفا آقایان با ولع به ترکیه بروند و ببینند آن ها در گردشگری چه کرده اند.

معاون وزیر خارجه افزود: اقتصاد ملی ما به دو بخش ۱۰ و ۹۰ درصد تقسیم شده است؛ یعنی نهادهای نظارتی فقط روی ۱۰ درصد آن متمرکزند و ۹۰ درصد دیگر در اختیار نیست.

وی افزود: ارزش ورود یک گردشگری به کشور حدود ۱۳۵۰ دلار است. باید درآمد حاصل از گردشگری صرف رونق گردشگری شود. ما برای هر بشکه نفت 7 تا ۱۰ دلار هزینه می‌کنیم، پس چرا بخشی از درآمد حاصل از گردشگری برای رونق و توسعه این حوزه هزینه نمی‌شود. مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه به حوزه گردشگری کمک کند. باید در حوزه گردشگری کار عملیاتی انجام شود، ایران دارای جاذبه‌های بسیاری است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: کشور در حال تجربه دوره گذار است و ما برای توسعه کشور، نیازمندیم که وابستگی به نفت را کاهش دهیم؛ این اتفاق تحقق پیدا نمی‌کند، مگر اینکه نگاه همه به جذب گردشگر متمرکز باشد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =