با اعزام تیم های سیار آموزش، روستاییان کارآفرین می‌شوند

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان دلفان از آغاز آموزش های فنی وحرفه ای در راستای توانمند سازی روستائیان در تعداد زیادی از روستاهای شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، رضایی رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان دلفان با اعلام این خبر گفت: علاوه بر آموزش مرکز ثابت شهری، برای اولین بار چند تیم سیار به روستاهای شهرستان دلفان باهدف انجام آموزش های فنی وحرفه ای به روستاییان و در راستای توانمند سازی آن ها اعزام شده اند.

وی افزود: بیشترآموزش های انجام شده دراین مرکزبرای روستاییان در رشته های خیاطی ،قالی بافی، برقکار ساختمان، لوله کش گاز خانگی و تجاری می باشد.

رضائی عنوان کرد: یکی ازمهمترین امتیازات این آموزش ها در روستا تشکیل تعاونی بوده که در بعضی ازروستاها انجام شده و در مراحل استفاده ازتسهیلات اشتغالزایی هستند.

رضایی افزود: با توجه به حجم بالای روستاهای شهرستان و درجهت خدمت رسانی بیشتر به روستاییان رایزنی هایی با کمیته امداد و آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه ای صورت گرفته تا بتوان از ظرفیت های بیشتری برای تحت پوشش قراردادن مناطق مختلف بمنظور آموزش و تشکیل تعاونی ها بهره مند شد.

رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای شهرستان دلفان اظهار داشت: درمرکز ثابت شهری کارگاهای جدیدی در رشته های تعمیر موبایل، کارگاه کارآفرینی، کارگاه بازاریابی و رشته های جدید طراحی صفحات وب ؛ و در بخش کشاورزی آموزش های کاشت زعفران، پرورش بلدرچین راه اندازی شده تا متناسب با نیاز جامعه و جوانان جویای کار باشیم.

وی با اشاره به صدورگواهینامه های فنی گفت: تعداد 5382 گواهینامه صادر نشده از سنوات گذشته تا سال 94 ، با همت و مساعدت مسئولان استانی صادر و دراختیارآموزش دیدگان قرار داده شده است.

رضایی افزود :هم اکنون ۲۳۲۶عدد گواهینامه الکترونیک تحویل متقاضیان شده و تعداد ۳۰۵۶ گواهینامه دیگر جهت تحویل به متقاضیان دراختیاراداره پست شهرستان قرارگرفته است.

وی بیان داشت: مهمترین هدف مرکز آموزش فنی وحرفه ای مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار است و این آموزشها می تواند در ارتقاء سطح مهارتی و توانمندسازی افراد در راستای ایجاد اشتغال آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =