بهره برداری کامل از پل قدس اردبیل در شش ماهه اول سال ۹۸

شهردار اردبیل در جریان بازدید استاندار، رئیس شورای شهر، فرماندار و تنی چند از مسوولان عمرانی شهرداری از محل کارگاه پروژه پل قدس، این پل را از جمله بزرگ ترین پروژه های پل سازی در نوع خود در کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ شهردار اردبیل در این بازدید در سخنانی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، اظهار کرد: پل قدس با توجه به عرشه و سطح ۳۲ هزار متر مربعی، یکی از پل های در مقیاس بزرگ است که در کشور اجرا می شود.

حمید لطف اللهیان با بیان اینکه پل قدس در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: این پل از جمله معدود پل های روگذر در حال ساخت در کل کشور است که با دهنه طولانی بر روی رودخانه احداث می شود.

وی با بیان اینکه کارخانه هایی در اردبیل و کرج مشغول تولید پیش ساخته های مورد نیاز برای پل قدس هستند، افزود: مشاور طرح جامع ترافیک اردبیل نیز پیش از آغاز عملیات اجرایی بر ضرورت اجرای پل قدس در اردبیل تاکید کرده است.

لطف‌اللهیان با معرفی برخی مشخصات فنی پل قدس، اظهار کرد: این پل شهریور ماه سال ۹۴ کلنگ زنی شد و به طور عملی از اردیبهشت ماه سال ۹۵ در دو فاز اجرایی، عملیاتی شد.

شهردار اردبیل تاکید کرد: افتتاح فاز یک پروژه پل قدس که شامل میدان بیضی شکل است، بیش از ۶۰ درصد از مشکلات ترافیکی این تقاطع را رفع کرده است و ۴۰ درصد باقیمانده نیز پس از اجرای فاز دوم که مربوط به بخش روگذر پل در طول بزرگراه شهدا می باشد، مرتفع خواهد شد.

بهره برداری کامل از پل قدس در شش ماهه اول سال 98

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود در جریان بازدید استاندار و جمعی از مسوولان از پروژه پل قدس، اظهار کرد: اگر روند عملیات اجرایی پل بر همین منوال پیش برود، شش ماهه اول سال ۹۸ قادر خواهیم بود تا این پروژه را به مرحله بهره برداری کامل برسانیم.

لطف‌اللهیان تاکید کرد: بیشتر تلاش ما در فصل زمستان فعال نمودن کارخانه کرج است که نسبت به تولید قطعات فلزی مورد نیاز می پردازد بطوریکه حدود ۸ هزار تن ورق و ۵ هزار تن میلگرد برای پروژه مورد نیاز است

شهردار اردبیل همراهی دستگاه ها و مسوولان استانی با شهرداری و شورای شهر در راستای اجرای پروژه پل قدس را یادآوری کرد و افزود: کارفرما و پیمانکاران این پروژه اهتمام بر این دارند که پروژه به موقع به بهره برداری برسد.

لطف‌اللهیان ادامه داد: قالب کل پروژه آماده است و ماه بعد به اردبیل حمل خواهد شد که این فرصت ویژه ای برای ما فراهم کرده تا با تامین به موقع منابع مالی بتوانیم پروژه را در اسرع وقت اجرا کنیم.

وی اذعان کرد: در طول اجرای پروژه پل قدس هیچ گونه جابه جایی تاسیساتی نداشتیم و صرفا با جابه جایی در نقشه، توانستیم صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه ها داشته باشیم.

شهردار اردبیل با اشاره به دریافت حدود ۲۰ میلیارد تومان صورت وضعیت از پیمانکاران طرح تا به امروز، بیان کرد: حدود ۱۴ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده و اعتبار پیش بینی شده برای کل پروژه نیز طبق برآوردها، حدود ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =