برای توسعه سلامت نیازمند نقشه راهبردی هستیم/ ضرورت ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه

برای توسعه سلامت نیازمند نقشه راهبردی هستیم / ضرورت ارتقاء شاخص های سلامت در جامعه مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که باید برای همه امور استان، اطلس و نقشه راه داشته باشیم، گفت: با نقشه راهبردی به سمت توسعه سلامت در استان حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری، محمد اسلامي، استاندار مازندران در جلسه كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي استان، با اشاره به اين كه اين كارگروه، كارگروهي راهبردي است و جايگاهي بسيار موثر در موضوع سلامت غذايي استان دارد، ياد آور شد: تامين سلامت و امنيت غذايي و صيانت از آن، مساله اي حياتي است و بايد با محتواي مطلوب به آن پرداخت و بها داد.

استاندار در دست داشتن آمار دقيق، تحليل وضعيت، ريشه يابي و شناسايي علل و عوامل موثر بر سلامت و امنيت و غذايي و تصحيح نواقص و موانع تحقق برنامه ها و اهداف اين بخش را بسيار مهم ارزيابي كرد و خاطر نشان ساخت: شاخص هاي مطلوب استان در حوزه سلامت بايد استخراج شود تا در سايه برنامه ريزي و هدف گذاري درست، ضمن ارتقا شاخص ها به اهداف مورد نظر دست پيدا كرد.
اسلامي با اشاره به اين كه نظارت حاكميتي بايد بر همه شئون موثر بر سلامت و امنيت غذايي باشد تا جامعه از تهديدهاي احتمالي مصون بماند، گفت: نشاط، تحرك و پويايي جامعه نيازمند برنامه ريزي و تلاش جهادي براي رفع مشكل بيكاري، تقويت اشتغال و شكوفايي اقتصادي است.

مقام عالي دولت در استان با بيان اين كه مردم ما شايسته دريافت بهترين خدمات هستند و در تامين سلامت همه ظرفيت ها بايد به ميدان بيايند، تاكيد كرد: دامنه بهداشت و سلامت در استان بايد گسترش يابد و درمان را براي مردم بي دغدغه و سهل كنيم و هزينه هاي درمان را كاهش دهيم.

اسلامي با اشاره به اين كه سياست هاي حوزه سلامت استان بازنگري و كامل شود، افزود: خدمات بهداشتي، درماني، فرهنگي، اقتصادي و ... در روستاها به نحوي ارايه شود كه به تثبيت جمعيت روستايي منجر گردد.

استاندار با بيان اين كه شرايط محيطي و سرزميني مازندران، متفاوت از ديگر مناطق كشور است، تصريح نمود: شاخص هاي سلامت بايد با برنامه يي منطبق با مقتضيات استان و اهتمام جدي همه دستگاه هاي مسئول به سمت مطلوب برود.

وي بر انجام كارهاي آموزشي، ترويجي و فرهنگي براي استفاده مردم از غذاي سالم از سوي علوم پزشكي استان تاكيد نمود و ابراز كرد: الگوي زندگي و رفتاري جامعه ما متاثر از كيفيت اقدام ماست لذا بايد با تحليل همه جانبه و برنامه ريزي صحيح، به تحقق كيفيت زندگي و افزايش طول عمر افراد جامعه اهتمام كرد.

اسلامي با اشاره به اين كه بايد براي همه امور استان، اطلس و نقشه راه داشته باشيم، گفت: با نقشه راهبردي به سمت توسعه سلامت در استان حركت كنيم.

نماينده عالي دولت در استان در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص وضعيت بهداشتي رستوران هاي سطح استان با اشاره به اين كه زنجيره تامين، محيط و لوازم، عوامل كار و مشتري عناصر اصلي در حوزه عرضه مواد غذايي هستند، گفت: نظارت بر زنجيره تامين مواد غذايي عنصري مهم در تعيين سلامت و امنيت غذايي است و بايد با استقرار سيستم نظارتي ضمن تامين سلامت اين بخش از هزينه هاي جانبي و تحميلي كاست و اجراي قانون در همه بخش ها بايد سيستماتيك شود.

در آغاز اين جلسه يونسي، معاون سياسي امنيتي استاندار و موسوي، رييس علوم پزشكي استان به ارايه گزارشي از نحوه ارايه خدمات درماني در سواحل، روند تدوين برنامه جامع سلامت، اطلس سلامت استان و برنامه هاي پيش روي اين كارگروه پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =