۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۶

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره قرارداد بوئینگ با ایران گفت: «هم‌اکنون مجوزها هیچ‌گونه تغییری پیدا نکرده و همچنان معتبر است.»

اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این‌که ترامپ در خرید هواپیما از بوئینگ چه اثری داشت؟ اظهار داشت: «در مجوزها هیچ تغییری داده نشده است و مجوزهایی که صادر شده بود، همچنان معتبر است.»

وی افزود: «با این حال، اما این‌که در آینده چه می‌خواهد کند، باید ببینیم چه می‌شود و تا این لحظه ترامپ فقط سعی کرده که جهان را بترساند.»

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل تصریح کرد: «ترامپ سعی کرده در موسسات مالی و بانک‌ها وحشت ایجاد کند که با ایران کار نکنند، ولی با این وجود، مجوزها معتبر هست و سر جای خود است و هیچ تغییری ایجاد نشده است.»

فخریه‌کاشان در پاسخ به این پرسش که بوئینگ اعلام کرده بود که از تصمیم واشنگتن پیروی می‌کنیم، متذکر شد: «این طبیعی است. اگر آمریکا قانونی بگذارد، مجبور است رعایت کند. منتها اگر این کار در فروش هواپیما مانع ایجاد کند، نقض صریح برجام است.»

وی عنوان کرد: «این یک عمل سیاسی است و طبق برجام باید به کمیسیون مشترک ایران و اروپا ارجاع داده شود و بعد هم به شورای عالی امنیت به عنوان نقض معاهده.»

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که براساس تعهد بوئینگ از چه زمانی باید اولین هواپیمای بوئینگ را به ایران تحویل دهد، ادامه داد: «باید از اواسط سال آینده هواپیما را به ایران تحویل می‌داد، اما با این احتیاط‌هایی که ما می‌کنیم و دائما قرارداد را تجدیدنظر می‌کنیم، فکر می‌کنیم در سه ماهه آخر سال 2018 هواپیما را داشته باشیم.»

بنا به این گزارش، سخنگوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ طی روزهای گذشته اعلام کرده بود: «ما در سال 2016 برای تکمیل قرارداد فروش 80 هواپیما به ایران از دولت آمریکا مجوز دریافت کردیم. تا به امروز این تنها قراردادی است که ما از دولت برای تکمیل آن مجوز گرفته‌ایم.»

وی متذکر شده بود: «بوئینگ در حال حاضر درباره هیچ معامله‌ای در آینده با هیچ یک از مشتریان خود در سراسر جهان رایزنی نمی‌کند.»

سخنگوی بوئینگ تصریح کرده بود: «ما نمی‌خواهیم درباره اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران در آینده تغییر خواهد کرد یا نه، ارزیابی داشته باشیم. آنچه می‌توانیم بگوییم، این است که ما به طور دقیق از سیاست دولت آمریکا در خصوص تمام معاملات‌مان با خطوط هوایی تجاری ایران پیروی کرده و به این کار ادامه خواهیم داد.»

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    0 0
    كارش چيه اينجا اين شركت
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    23 2
    در ايران افرادي هستند آرزويشان اين است هواپيما نيايد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    4 8
    از اول هم مالیده بود
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    8 1
    بی خیال بویینگ شوید . هواپیما بای بای
    • بی نام A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      0 1
      به کوری چشم مخالفان می خریم خوبش هم می خریم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    عمرا با برد بلند به ایران چیزی بدن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    اگه امکانات بدن. تاخیر ندشته باشن. ایرلاینها مسئولیت پذیر باشن. نظار ت بر کار اونا زیاد باشه، سفر با هواپیما کاملا بصرفس
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 3
    واقعاً حلالت باشه این دو بار رایی که به شما دادم آقای روحانی . از خداوند برای شما عمر با عزت و سلامتی می خوام . خدا پشت و پناهت .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    بخل و حسادت مرسوم بین ایرانیان یکی از موانع اصلی پیشرفت ایران است .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    3 1
    بزرگترین مزیت خرید این هواپیماها اتصال مجدد ایران به اقتصاد اروپا است .
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    3 0
    اونهايي كه به اين هواپيماها ميگن مرجوعي خودشون خوب اين مسائل رو ميدونند ولي خودشون رو زدن به جهالت تا دستاويزي براي منافع حزبي خودشون دست و پا كنن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 2
    همانطور که مطلع هستید کارخانه airbus چند سالی است اقدام به تولید new airbus نموده که مدل جدیدتر airbus های در حال حاضر میباشد به همین دلیل اکثر شرکتهای هوایی سعی مبکنند airbus های خود را از ناوگانشان خارج و سفارش new airbus بدهند که کارایی فوقالعادهی دارد و از انجا که ناوگان هوایی ابران مرکز هواپبما های از رده خارج شده شرکتهای هوایی خارجی میباشد سری جدید aibus های ایرانی ابران ار هم جزبی از این روند است.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 2
    ماخودحتی موتورملی هواپیمای مسافربری راساختیم وبه گفته وزیردفاع دولت کنونی هیچ مشکل وگلوگاه سختی درساخت هواپیمانداریم.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    قطعا شرکت ایرباس هواپیمای معیوب به هیچ کشوری نمی فروشد حتی ایران ولی برخورد و اعلام به موقعه مسئولین در این امر که جای آن خالی بود از بروز شایعات جلوگیری می کرد
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    این دلواپسان یعنی خیلی از ما خداترس تر هستند. از انجام دادن هیچ کاری ابا ندارند. درود بر دولت تدبیر و امید
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    هواپیماهای خیلی خوبی هستند و مطمعنا توانایی ایران را بالا می برند. ولی برای آنها به عنوان فروشنده نیز خیلی سود دارد چون مشتری کافی که بتواند پولی بیاورد ندارند. چون ایران ایر دولتی و سرویس خوبی نمی دهد، بداخلاقند، مشتری زیادی برای خارج از کشور نخواهند داشت. بیش از بیست سال است که من سراغ ایران ایر نمی روم .درغرب به غیر از آلمان و کمی کانادا، مابقی مشکل اقتصادی بسیار دارند. حتی شرکت هواپیمایی بمباردیه کانادا در حال ورشکستگی است چون به اندازه کافی مشتری برای تداوم فعالیت ندارد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    اگر ٢ هواپيما ميتواند ١٧٪‏ كل پروازهاى هما را انجام دهد پس چرا اينهمه هواپيما سفارش دادند ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    دو تا هوپيما 17 درصد كل پروازها رو داشتند پس نتيجه مي گيريم كه كلا زير 10 تا هواپيما داريم؟ يعني كل تعداد هواپيماهاي فعال هما ، 8 عدد بوده است؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    نه، 50 تا هواپیما داره که بیشتر خاک می خورن و نمی تونن پرواز بکنن. هواپیماهای قدیمی ایران ایر بیشتر با سلام و صلوات پرواز می کنن و البته قبلش همه شهادتین می خونن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    این هواپیماها همکلاس با ایران 140 خودمونه دیگه منتها همیشه مرغ همسایه غازه.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    انشاالله زودتر هواپیماها وارد شوند تا ما فقرا این همه توسط پراید کشته نشویم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    پس سرماه های این مملکت رو دارید چیکار میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    دست دوم نخرید حداقل اگر درصد می گیرید هواپیمایی بخرید که نو وسالم باشد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    هواپیما که بیسکوئیت نیست هر کس هر وقت دلش خواست برود مغازه و بخرد شرکت های هوایی معمولا باید از چند سال قبل با توجه به نیاز و شرایط خودشان به سازنده هواپیماها سفارش خرید بدهند.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    خداروشکر خسته شدیم ازبس با این فوکرای آشغال هلندی پریدیم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    چه خوب می شد مسئولان به هنگام حضور در چنین جلسات و قراردادهایی مناعت طبع داشتند و حرمت و بزرگی ایران و ایرانی رو حفظ می کردند. وقتی قراره پول بدیم پس چه بهتر که شرایط طبق خواسته ما باشه و پس مانده ها یا برگشتی های دیگران را برای مردم خودمون نخریم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    فرایند خرید هواپیمای نو برای ورود اولین سفارش حداقل 2 سال زمان بر است.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    دولت فقط برای پروازهای داخلی کوتاه برد و متوسط برد هواپیما بخرد و هزینه خرید هواپیماهای دور برد را صرف توسعه ناوگان سریع السیر داخلی کند و پروازهای خارجی را به ایر لاینهای خارجی بسپارد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    هواپیمای ده سال کار کرد را بیست ساله فاینانس میکنند جل الخالق این دوستان فکر نمیکنند کسانی هستند در این کشور که معنی فاینانس را بدانند و فرقش را با لیز هواپیما بفهمند کجای دنیا هواپیمای ده سال کار کرد را بیست ساله بیمه میکنند که اولین شرط فاینانس یا لیزینگ این وسیله است سر راست بگویید داریم وام میگیریم و تضمین اعتباری دولتی میدهیم
  • رضا A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    یعنی اونایی که امید دارن هواپیما بهشون بدن خیلی خیلی خوش خیالن . یعنی خداوکیلی مملکت نیست ...خانه است ...