ربیعی در مازندران: پیش‌بینی ۹۷۰ هزار شغل سالانه با رشد اقتصادی موجود قابل تحقق است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت در سال جاری هم با اجرای برنامه های مختلف ایجاد حدود 970 هزار اشتغال را پیش بینی کرده است و با روند رشد اقتصادی در کشور این میزان اشتغال قابل تحقق است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ، علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در جلسه كارگروه تخصصي اشتغال استان با اشاره به اين كه در توسعه اجتماعي و اقتصادي مازندران استاني مهم براي كشور است، عنوان كرد: توسعه مازندران و اثرات آن به عنوان استاني مهاجر پذير، پذيراي جمعيت ملي و داراي ظرفيت هاي مطلوب تعيين كننده است و نگاه گسترده به آن وجود دارد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين كه مطالعات لازم از نظر تحصيلات دانش آموختگان، نسبت تحصيلات با بازار كار و وجود رسته هاي پركشش در جاي جاي مازندران صورت گرفته است، خبر داد: سامانه كارا براي اشتغال روستايي و فراگير تا آخر هفته جاري فعال مي شود.

ربيعي از تحول در جهت گيري هاي بودجه سال 97 سخن گفت و با اشاره به اين كه در اين راستا بودجه ريزي عملياتي، جدي گرفته شده است، ياد آور شد: مشاركت دادن بخش خصوصي در پروژه ها از ديگر جهت گيري هاي دولت دوازدهم است.

وي فقرزدايي و اشتغال فراگير با هدف رفع محروميت از جامعه را از هدف گيري هاي مهم دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال عنوان كرد و افزود: متاسفانه در زمان دولت يازدهم و دوازدهم بسياري از مشكلات 50 ساله كشور دهان باز كردند كه رو شدن فشارها را بدنبال داشتند و هيچ كدام محصول مديريت دولت هاي ياد شده نيستند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت بنا دارد با بهره گیری از تجربیات گذشته ، اشتغال فراگیر را در قالب اشتغال روستائی، خود اشتغالی، اشتغال حمایتی و سایر سیاست های حمایتی از بازار کار اجرایی کند.

ربیعی افزود : دولت در سال جاری هم با اجرای برنامه های مختلف ایجاد حدود 970 هزار اشتغال را پیش بینی کرده است و با روند رشد اقتصادی در کشور این میزان اشتغال قابل تحقق است.

وی میانگین رشد اقتصادی کشور را در سال جاری حدود 6 درصد اعلام کرد و اظهار داشت : مشکل اشتغال ما مربوط به نیروهای دهه 60 و 70 است که امروز به جمع متقاضیان اشتغال پیوستند و باید برای ایجاد اشتغال آنها کار اساسی و زیرساختی انجام شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، از موضوع صندوق ها و سياست هاي اشتباه حاكم بر آن ياد كرد و تصريح نمود: پايدار سازي صندوق ها را براي نسل هاي آينده بايد انجام داد.

وي با اشاره به اين كه دولت دكتر روحاني بين النسلي مي انديشد، فقط براي امروز تصميم نمي گيرد، ميراث دار مشكلات گذشته است و سعي دارد مشكلات حال و آينده را حل نمايد، اظهار داشت: مستمري بگيران وضع مطلوبي ندارند و دولت تلاش دارد مزد را بر تورم پيشي دهد.

ربيعي، تثبيت رشد، توليد، اشتغال حمايتي، اشتغال روستايي و سياست هاي بازار كار را برنامه هاي حوزه اشتغال دولت برشمرد و گفت: انتظار مي رود 600 هزار شغل از محل اشتغال فراگير محقق شود.

وي با اعلام اين كه امسال از محل رشد فراگير براي استان مازندران بالغ بر 750 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است، ياد آور شد: 480 ميليارد تومان براي اشتغال روستايي مازندران در سال 96 ديده شده است كه برش شهرستاني آن نيز تهيه و ابلاغ گرديد.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اين كه مشوق هاي بيمه اي كارفرمايي در بودجه 97 پيش بيني شده است، افزود: يارانه دستمزد را براي شغل اولي ها پيش بيني نموديم.

ربيعي، گفت: سهم مازندران در مشاغل خانگي سال 96 بالغ بر 130 ميليارد تومان است.

وي با اشاره به اين كه اشتغال حمايتي و مسكن حمايتي را بايد فعال كنيم، ابراز كرد: در حوزه فقر زدايي برنامه منسجم داريم و در مازندران بازماندگان تحصيل را شناسايي كرديم و به صفر رسانديم.

ربيعي با بيان اين كه كارگروه اشتغال را به كارگروه اشتغال و رفاه تبديل كرديم، گفت: با همه گونه هاي فقر بايد مبارزه كرد و مداراي اجتماعي، مهرباني و عطوفت با مردم بايد بيشتر شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از القاي نااميدي به جامعه از سوي برخي تريبون ها و رسانه ها انتقاد كرد و گفت: متاسفانه از برجام تصوير نادرستي ارايه شده است، ما نيازمند جامعه اي پرنشاط، پويا و پر اميد هستيم.

وی افزود: برخی از چالش های اجتماعی موجود مانند بیکاری حداقل مربوط به بیش از سه دهه گذشته است و گره زدن آن به دولت فعلی باعث ایجاد نا امیدی در مردم می شود .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =