رئیس جمهوری ایالات متحده بار دیگر زنجیر وار توئیت زد آنهم از نوع اقتصادی!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست یک روز پس از تنش های لفظی بین مقامات پاکستان و آمریکا، دونالد ترامپ بار دیگر به دیوانه وار  با محور اقتصادی توئیت زد. ترامپ که در توئیت های خود اینبار به فلسطین حمله ور شده است می گوید قصد دارد میلیاردها دلاری که به فلسطین می دهد را قطع کند.

ترامپ صبح امروز که مشخص نیست قهوه خود را خورده است یا نه؟ در هشت ساعت اخیر 7 توئیت مخابره کرده است که هرکدام حمله به موضوعی است، از گزارشگران بد سال در خبرگزاری های فیک تا حمله دوباره به پاکستان و فلسطین و در نهایت اینکه خود را بهترین رئیس جمهور که کارامدترین تصمیم ها را گرفته است ختم شده است!

اما توئیت مهمی که امروز نوشته است مربوط به مساله فلسطین است، ترامپ گفت مساله سختی که در مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین بود، مساله بیت المقدس بود که ما ان را حل کرده ایم!

رئیس جمهوری ایالات متحده در اینباره نوشت: « واشنگتن به فلسطینی‌ها صدها میلیون دلار سالانه می‌دهد دریغ از هیچ تشکر و احترامی! آنها حتی نمی‌خواهند روی توافق صلحی که با اسرائیل مدتهاست به تعویق افتاده، مذاکره کنند. واشنگتن بعد از این صدها میلیون دلار به آنها نمی‌دهد.

ما بحث قدس را که مشکل‌ترین بخش مذاکرات بود از روی میز مذاکرات برداشتیم، اما اسرائیل در قبال آن باید یشتر بپردازد. تا زمانی که فلسطینی‌ها نمی‌خواهند به مذاکره بازگردند چرا ما باید چنین مبلغ هنگفتی را همچنان در آینده به آنها بپردازیم؟»

 



وی کمک های مالی فلسطین را با این توئیت مرتبط کرد و با این بهانه به اسلام آباد بار دیگر حمله کرد، ترامپ نوشت: «تنها پاکستان نیست که به آن میلیاردها دلار در ازای هیچ چیز می‌دهیم، بلکه کشورهای دیگر نیز هستند، مثلا ما میلیون‌ها دلار سالانه به فلسطینی‌ها می‌دهیم، در حالی که هیچ احترامی برای ما قائل نیستند.»

این در حالی است که شب گذشته نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ، بر اظهارات و مواضع ترامپ علیه پاکستان و فلسطین تاکید کرد و گفت هیج کمک مالی فعلا در کار نخواهد بود.(اینجا)

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =