مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شده و باید نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای باقیمانده نیز اقدام جدی شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مسعود امامی‌یگانه اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن کشور بر روی گسل‌های مختلف در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی باید اقدامات لازم انجام شود تا در هنگام وقوع زلزله دچار تلفات و خسارات نشویم.

وی با اشاره به اینکه فضاهای بسته و ساخت‌و‌سازها در زمان زلزله متحمل بیشترین تخریب و خسارات می شوند، تصریح کرد: باید استفاده از مصالح استاندارد، نظارت بر ساخت‌وسازهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی و استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت مد نظر باشد تا بتوانیم ایمنی ساخت‌وسازها را ارتقا دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: براساس سند چشم‌انداز توسعه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح روستاها تا سال 1405 تداوم می‌یابد که باید در این زمینه با ترغیب ساکنان این مناطق تلاش کنیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا هر چه زودتر نسبت به مقاوم‌سازی این واحدها اقدام شود.

امامی یگانه افزود: تسهیلات مقاوم‌سازی بافت‌های روستایی از طریق بانک مسکن ارائه می‌شود که انتظار می‌رود روستاییان از این تسهیلات استفاده کرده و برای افزایش ایمنی خود واحدهای مسکونی خود را مقاوم‌سازی کنند.

وی گفت: در مناطق شهری نیز افراد ساکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند از این تسهیلات بهره برده و واحدهای خود را مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی کنند که انتظار می‌رود مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته و مردم را نسبت به مقاوم‌سازی این واحدها ترغیب کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 65 درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی شده و باید نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای باقیمانده نیز اقدام جدی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =