۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷

«خبرجنوب» نوشت: سال آینده سال احیای گذرهای تاریخی شهر شیراز خواهد بود.

شهردار منطقه 8 شیراز (بافت تاریخی) با اعلام این مطلب گفت: یکی از پروژه های ما که تا پایان سال به بهره برداری میرسد کف سازی، بدنه سازی و زیباسازی گذر سید ذوالفقار است که با اتمام آن شاهد رونق در این بخش از بافت تاریخی و فرهنگی شهر هستیم. شهدوست ادامه داد: پیاده راه حد فاصل سه راه احمدی تا حرم به طول 600 متر از دیگر پروژه های ماست که تا قبل از سال جدید افتتاح میشود. در این پروژه جداره ها و مغازه های این مسیر نیز ساماندهی شده است.
وی تصریح کرد: سال آینده سال احیای گذرهای بافت تاریخی است که از جمله این گذرها میتوان به امامزاده ابراهیم (ع)، بُغیری ها و بازارچه فیل اشاره کرد. شهردار منطقه 8 شیراز گفت: یکی دیگر از پروژه های ما که تا قبل از عید به اجرا درمی آید نورپردازی حرفه ای ارگ کریمخانی است و در کنار آن تملک برخی از املاک اطراف مجموعه زندیه از جمله ساختمان بانک ملی نیز در گذر زندیه در حال بررسی است. شهدوست با اشاره به اتمام پیاده راه بین الحرمین گفت: با توجه به اهمیت پارکینگ بین الحرمین در این منطقه تا نوروز امسال راه ورودی این پارکینگ از حرم مطهر سید علاء الدین حسین (ع) نیز باز می شود.
وی اضافه کرد: این پارکینگ ظرفیت پارک بیش از 1800 خودرو را دارد که در رفع مشکل کمبود پارکینگ منطقه تاثیر زیادی خواهد داشت.
شهردار منطقه 8 شیراز با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دروازه کازرون گفت: برای ساماندهی دروازه کازرون و خروج از وضعیت فعلی قرار است کارگروهی از بخش های املاک و خدمات شهرداری و منطقه 2 و 8 تشکیل شود و در این زمینه تصمیم گیری گردد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =