فرماندار ارومیه عامل اصلی اعتراضات اخیر در کشور را مسائل اقتصادی بیان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عباس حسن‌خانی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان ارومیه گفت: دامنه و عامل اصلی اعتراضات اخیر، مسائل اقتصادی بوده است.
وی افزود: در قوانین کشور ظرفیت های لازم برای بیان مطالبات مردم پیش بینی شده که متاسفانه گاهاً مغفول مانده است و باید ظرفیت خود را برای شنیدن اعتراضات مردم بالا ببریم.
فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: مسئولان باید ضمن شنیدن اعتراضات، پاسخ قانونی و قانع کننده به مردم بدهند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه پلیس در ارومیه به صورت حرفه ای اعتراضات را مدیریت کرد ضمن اینکه طرح موضوع اعتراضات داخلی ایران در شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا، نشان از حمایت این کشور از بی نظمی در کشورمان دارد.
حسن‌خانی گفت: آمریکا در نشست شورای امنیت، صریحاً از حرکت به سوی تضعیف ایران اعلام حمایت کرد.
وی افزود: مبارزه با قاچاق یک مطالبه ملی است که در اعتراضات اخیر از طرف مردم مطرح شد که وظیفه مسئولان در مقابله با این مقوله را چند برابر کرد.
فرماندار ارومیه تصریح کرد: بخشی از رکود حاکم بر بازار ارومیه ناشی از سفر مردم به ترکیه و خرید کالا از شهرهای مرزی این کشور است که اخذ عوارض سفر می تواند خرید مردم را به سوی بازار داخلی سوق دهد.
وی افزود: باید به این باور برسیم که برای افزایش آرامش و رونق اقتصادی در کشور، گرایش به خرید کالای داخلی باید گسترش یابد.
حسن‌خانی گفت: امروز شاهد کاهش چشمگیر قاچاق کالا در ارومیه هستیم.
وی افزود: چند نفر از سربازان گمنام امام زمان اخیراً در راستای تامین امنیت و آرامش در آذربایجان غربی شهید شدند که باید قدردان جانفشانی این عزیزان باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =