امدادرسانی به 15 خودرو گرفتار در محورهای برف گیر چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت : مدیرکل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری از امداد رسانی به 15 خودرو گرفتار در گردنه های برف گیر این استان خبر داد.

احمد جمشیدی افزود: هم اکنون در گردنه چری، شاه منصوری و تاراز در شهرستان کوهرنگ و گردنه خلک در شهرستان شهرکرد شاهد کولاک برف و مه هستیم و تردد در این محورها با سختی انجام می گیرد.
وی مجموع نیروهای راهداری فعال در گردنه های استان را 27 راهدار اعلام کرد و گفت: این افراد با 22 دستگاه ماشین آلات برف روب مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 12 کیلومتر باند برف روبی در استان پاکسازی و 3 تن نمک در جاده ها پاشیده شده است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: 3 مسافر گرفتار در برف نیز اسکان اضطراری داده شدند.

مهرداد قطره سامانی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بارش برف و باران در بسیاری از نقاط استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ تا فردا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی : سیستم بارشی فعال در استان از شب گذشته منجر به ریزش برف و باران در بسیاری از نقاط استان به ویژه مناطق شمالی شده است و این بارش ها پس از وقفه ای از صبح فردا از سر گرفته می شود.
وی ادامه داد: بارش برف تاکنون در گردنه های کوهرنگ بیش از 30 سانتی متر و در شهر چلگرد 20 سانتی متر برف در پی داشته است.
قطره سامانی تصریح کرد: این سامانه بارشی برای فردا در مناطق شرقی و مرکزی استان نیز فعال می شود اما عمده بارش ها همچنان برای شهرستان کوهرنگ پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و گفت: از روز دوشنبه دمای هوای استان بین 3 تا 4 درجه کاهش می یابد.
قطره سامانی با بیان اینکه بارش های زمستان کمبود بارندگی در استان را جبران نمی کند، افزود: براساس نقشه های پیش یابی، کمبود بارش ها در پایان اسفندماه امسال بین 30 تا 70 درصد است که انتظار می رود شاهد صرفه جویی بیش از پیش و مدیریت صحیح منابع آب در استان باشیم.

گفتنی است ، به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و زمستانی و کاهش میانگین بارش ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 10 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =