اتاق بازرگانی استان پروژه سایت نمایشگاه دائمی البرز را کلید بزند

استاندار البرز با تاکید بر توسعه رایزنی های تجاری و اقتصادی اتاق بازرگانی برای گسترش روابط تجاری البرز در خارج از مرزهای داخلی، بر ضرورت کلید زدن پروژه سایت نمایشگاهی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، صبح شنبه« چهل و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی» با حضور «دکترمحمدعلی نجفی» در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد.
استاندار البرز و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این نشست اظهار داشت:« کلید نمایشگاه دائمی استان زده شود و نباید منتظر باشیم تا یک سرمایه گذار ورود بیاید و کار را آغاز کند.اتاق بازرگانی تشکلی قوی است و انتظار می رود کار بزرگ و ویژه ای را بعنوان الگو برای سایر استانها شروع کند».
وی با تاکید بر ضرورت رفع ارباب رجوع بیان کرد: یکی از مشکلات مردم در روند پیگیری کارهایشان در سازمان های دولتی و بخش خصوصی این است که موانعی ایجاد می شود که اتاق بازرگانی در این رابطه باید شناسایی امور زائل و مزاحمی باشد که موجب سردرگمی مردم شده است. گاهی برای صدور مجوزهایی نیاز نیست این همه مردم دچار مشکل شوند. امید می رود روزی برسد ارتباط بین مراجعه مردم به دستگاه ها به صفر برسد.
وی افزود:«با پیشرفت اینترنت و فناوری های روز و بالا رفتن فرهنگ استفاده از امور شرایطی فراهم شود که مردم در ترافیک اداری و کاری شهرها گرفتار شوند».
استاندار البرز گفت:« خیلی از کشورها این روند را طی کرده اند و موفق شده اند ما هم باید این مسیر را طی کنیم. اتاق می تواند در این بخش با پیگیری فرآیندها کار را دنبال کند».
دکتر نجفی ادامه داد:«یکی از مشکلات مردم که گاهی به زبان اعتراض بیان می شود همین سردرگمی هایی است که در سیستم اداری برای مردم ایجاد می شود و این باعث خستگی ارباب رجوع می شود، تاکید دارم که این کار را پیگیری کنید و اگر نیاز باشد مشاوران را بکار گیرید تا موانع برطرف شود».
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود:« اگر مشکلی نیز وجود دارد که در سطح ملی قابل رفع است پیشنهاد آن را خواهیم داد».
وی تاکیدکرد:« تامین اجتماعی،بیمه ها و اداره کل امور مالیاتی،شرایط تولیدکنندگان و‌کسب و کار را در نظر بگیرد که بخش خصوصی با شرایط سختی کار می کند،بنابراین باید کمک کرد بعنوان مستشار و مشاور ، دغدغه‌های این تولیدکنندگان در این زمینه رفع شود.»
دکتر نجفی گفت:« در جلسات اقتصاد مقاومتی موردی به مشکلات می پردازیم ولی نباید نیاز هم باشد برای اداراتی خاص جلسه بگذاریم و مشکلات تولیدکنندگان را موردی حل کنیم».
وی تاکید کرد:« بانک ها در این شرایط باید به کمک مردم بیایند».
استاندار بیان کرد:«باید از تشکل های تعاونی که بنوعی بخش خصوصی است حمایت کرد،این بخش کارهای بزرگی را می تواند انجام دهد و با گردهمایی های اتاق های تعاونی می تواند اندیشه هایی بزرگ را رقم بزند».
وی ادامه داد:« از اتاق بازرگانی استان انتظار دارم، علی رغم نوپا بودن در جایگاه فعلی قرار نداشت باشد، با توجه به ظرفیت های بخش های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی استان البرز جایگاه بزرگی در کشور دارد و اتاق بازرگانی البرز نباید آنقدر فاصله با اتاق بازرگانی تهران داشته باشد».
وی افزود:« اتاق بازرگانی تهران گاهی به اتاق بازرگانی ایران هم طعنه می زند و باید البرز هم بتواند با رایزنی های گسترده سطح خود را ارتقاء ببخشد و در نمایشگاه های داخلی و خارجی با قوت بیشتری حاضر شود».
دکتر نجفی گفت:« کلید بازار تجارت استان در دست اتاق بازرگانی است و باید این بخش تقویت شود».
وی افزود:« یکی از مشکلات امروز کشور و استان دغدغه اشتغال است و بیشتر وقت را مصروف این بخش گذاشته ایم و باید تلاش شود تا اتاق بازرگانی، با پیشتازی، اتاق فکر اقتصاد و اشتغال باشد».
استاندار البرز گفت:« امسال پیش بینی ۴۵ هزار فرصت شغلی را در استان داشته ایم و آهنگ خوبی را طی می کنیم» .
وی افزود :« در تحقق کارها اما و اگر نداریم و باید تنگناها پیش از طرح موضوع برطرف شود».
دکتر نجفی با تاکید بر توسعه همکاری های تجاری فرامرزی گفت:« از ظرفیت اتاق های بازرگانی تهران و کشور هم باید بهره بگیرید و با ارائه پیشنهادات برای رایزنی های اقتصادی، کارها و حرکت های ملی را رقم بزنید».
اجرای قانون افزایش بهره وری با رفع موانع در بخش کشاورزی و رویکرد تقویت اتاق بازرگانی و حمایت از بخش خصوصی در صورت عدم تداخل قانونی با نظر مثبت باید پیگیری و اجرایی شود».
تقویت اتاق تعاون و ایجاد زیرساخت های آموزشی برای توانمندسازی تعاونی ها، در ادامه مورد اشاره قرار گرفت.
وی در این رابطه بیان کرد:« برنامه جامع اجرایی، جهت آموزش و تقویت اتاق های تعاون در نشست آتی ارائه شود».

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =