خبرگزارش صدا و سیما نوشت:سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷: در جلسه این کمیسیون، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی افراد به دولت و مطالبات از دولت در سال آینده تهاتر می‌شود.

 علي اصغر يوسف نژاد  افزود: براساس اين مصوبه، 110 هزار ميليارد تومان بدهي افراد به دولت و مطالبات از دولت در سال آينده تهاتر مي شود و اين امر با عنوان بدهي هاي دولت به بانک مرکزي در سرفصل خاصي ثبت و درج مي شود بدون اينکه تغيير پولي ايجاد کند.

وي اضافه کرد: اين امر کمکي به بانک ها خواهد شد تا بدهي آنها به بانک مرکزي کمتر شود و همچنين بدهي هاي بخش خصوصي نيز تعيين تکليف خواهد شد.

سخنگوي کميسيون تلفيق همچنين از مصوبه شب گذشته اين کميسيون درخصوص موافقت با پيشنهاد دولت براي اختصاص 37 هزار ميليارد تومان به عنوان منبع از هدفمندي يارانه ها خبر داد و گفت: براساس پيشنهاد دولت 23 هزار ميليارد تومان از اين رقم به پرداخت يارانه نقدي و غيرنقدي، 7000 ميليارد تومان براي کاهش فقر مطلق براي خانوارهاي تحت پوشش کميته امداد امام خميني و سازمان بهزيستي و 3300 ميليارد تومان هم براي يارانه نان و خريد تضميني گندم و 3700 ميليارد تومان هم براي بخش سلامت تخصيص مي يابد.

يوسف نژاد افزود: در حال حاضر 76 ميليون نفر در کشور يارانه دريافت مي کنند که ممکن است با تصويب اين پيشنهاد حوزه جمعيتي يارانه بگيران تغيير کند که اين امر در بخش رسيدگي به بندهاي هزينه اي بودجه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وي از مخالفت اين کميسيون با افزايش قيمت حامل هاي انرژي در سال آينده خبر داد و گفت: پيشنهاد دولت در بودجه 97 از محل افزايش قيمت حامل هاي انرژي 17 هزار و 400 ميليارد تومان بود که کميسيون تلفيق با اين پيشنهاد مخالفت کرد.

يوسف نژاد افزود: نمايندگان براي پيش بيني درآمدهاي دولت از اين محل به دولت اجازه فروش املاک تمليکي را تا سقف 10 هزار ميليارد تومان در سال 97 دادند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =