بهبود درآمد شهر با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی ممکن است

رییس شورای شهر خرم آباد گفت: همه دستگاه های اجرایی باید ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان را در اولویت کاری قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، اردشیر دریکوند رییس شورای شهر خرم آباد در جلسه علنی شورای شهر خرم آباد گفت: قابلیت ها و پتانسیل های منحصر به فرد باستانی، فرهنگی و تاریخی لرستان بر کسی پوشیده نیست در زمینه شناسایی و معرفی قابلیت های شهرمان نیز تا حدودی اقداماتی انجام شده است اما کافی نیست.

وی افزود: در همین راستا با تسهیل صدور پروانه ها و مجوزها از سوی شهرداری، برگزاری جشنواره ها و همایشات و سایر برنامه های فرهنگی هنری در جهت معرفی و توسعه این ظرفیت ها همراهی و هم افزایی خواهیم کرد.

دریکوند بیان داشت: با توجه به وضیت اشتغال استانمان اگر بخواهیم در این زمینه به درآمدزایی پایدار برسیم باید به صنایع دستی و ظرفیت گردشگری توجه کنیم که مشارکت وهمراهی دیگر دستگاهای اجرایی در تحقق آن موثر خواهد بود.

اردشیر دریکوند تصریح کرد: کمتر شهری طبیعت خوب و ظرفیتهای تاریخی و گردشگری ما را دارد ولی متاسفانه تا به حال نتوانسته ایم با استفاده از این ظرفیت ها به درآمدزایی پایدار برسیم!

وی اشاره کرد: وجود نمایشگاه دائمی صنایع دستی و نیز توجه به موقعیت جغرافیایی لرستان در تزانزیت جنوب و شمال می تواند از نقاط قوت افزایش درآمدزایی باشد و باید کمیته ای از شورا کارکرد بحث گردشگری و صنایع دستی را پیگیری کند.

رییس شورای شهر خرم آباد در پایان اعلام کرد: برای رسیدن به هدف افزایش سرانه درآمدزایی از استاندار و دیگر دستگاه های اجرایی می خواهیم با اولویت قرار دادن ظرفیت های توسعه گردشگری و صنایع دستی یاری کننده وضع معشیت مردم و توسعه شهر باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =