نخستین کنگره شعر انقلاب در ایام فاطمیه برگزار می شود

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری نخستین کنگره شعر انقلاب با محوریت فاطمه الگوی بانوان انقلابی در ایام فاطمیه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد حسین احمدی در نشست با کارکنان ستادی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با اعلام این خبر افزود: این کنگره شعر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با حضور شاعران و هنرمندان دانش آموزو فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه هنر را كارآمدترين ابزار تربيت انسانى برشمرد و افزود: در جهان پرتنش و اضطراب امروز ی تنها از طريق هنر و تقويت بُعد زيبايي‌‏شناسى است كه مي‌‏توان بر كالبد خسته و بي‌‏رمق انسان امروزى حياتى تازه دميد.

احمدی تاکید کرد: هنر به لحاظ داشتن تناسب با زبان كودك و پيوند با نيروى شگفت درون او و ارتباط عميق با ويژگي‌ها و تمايلات جوانان مي‌‏تواند تا اساسي‌‏ترين درجات تربيت انسانى نقش داشته باشد.

وی بر لزوم ارائه ی جذاب فعالیتهای پرورشی به مخاطبین تاکید کردو ادامه داد: منشأ این جذابیت بعد زیبا شناختی ارائه ی آنهاست و چنانچه توجه به بعد زیبا شناختی در اجرای امور تربیتی هماهنگ با تحولات و تغییرات اجتماعی و فرهنگی مخاطبین صورت گیرد جذابیت و توسعه ی این فعالیت ها را بالاتر خواهد برد.

احمدی تصریح کرد: هنر يکی از مقوله های جدی فرهنگی هر جامعه ای است و صاحبنظران آن را عالی ترين شکل فعاليت معنوی انسان دانسته اند.

وی اضافه کرد: طبيعی است که وقتی اين فعاليت معنوی انسان امکان رشد پیدا کند در غنا بخشيدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظيم خواهد داشت، از سوی ديگر، هنر در رشد، بالندگی و شکوفايی انسان، در درک و شناخت جهان پيرامون در راهيابی به ژرفای درون آدم ها، در آشنايی با آداب و رسوم و فرهنگ و اعتقادات اقوام گوناگون جهان، وايجاد فضای تفاهم و همبستگی ميان مردم عاملی بسیار تعین کننده و موثر است .

احمدی تاکید کرد: زبان هنر، اصيل ترين، خالص ترين و رساترين زبانهاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را بسوی پيشرفت و تعالی سوق داد.

وی ادامه داد: هنر به زندگی تحرک می بخشد و عاملی برای رشد تفکر و ايجاد فلسفة خاصی برای زندگی می شود و در جنبه های مختلف اجتماعی ارزشمند واقع شده وابعاد معنوی وجود انسان را تقويت می کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر توسعه همکاری بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود: تربیت حساس ترین و خطیر ترین رسالتی است که برای تحقق آن باید از تمام ظرفیت ها به درستی استفاده کرد و در تربیت دینی دانش آموزان هم باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =