طرح حجاب و عفاف که سالها پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و دولت ملزم به اجرایی کردن آن بود ،هنوز بلاتکلیف مانده است و مسئولان در اجرایی کردن آن به نتیجه مطلوب نرسیده اند .

 مقوله عفاف و حجاب و طرح آن که در راستای اجرایی شدن آن حرفها و حدیثهای بسیاری زده شده است هنوز بر سر دوراهی فرهنگی واجرایی بودنش مانده است . طرح حجاب و عفاف که سالها پیش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و دولت ملزم به اجرایی کردن آن بود ،هنوز بلاتکلیف مانده است و مسئولان در اجرایی کردن آن به نتیجه مطلوب نرسیده اند .

گرچه بسیاری از نمایندگان مجلس در این رابطه متفق القول اظهار می دارند که این اقدام باید هر چه سریعتر در جامعه اجرایی شود چرا که وضعیت حجاب در جامعه ما مغایر با  وضعیت حجاب در یک جامعه اسلامی است.

دکتر فاطمه واعظ جوادی رییس سازمان محیط زیست در دولت نهم و تنها زن این کابینه با حضور در کافه خبردر این رابطه اظهار داشت . بحث حجاب و عفاف را می توان از چند منظر مورد بررسی قرار داد . اما مهمترین مطلبی که می توانم در مورد این مبحث عنوان کنم این است که حجاب و عفاف برای زن مسلمان ایرانی تکلیف و قانون است و باید آن را در کشور حکومت اجرایی کند و دولت در این زمینه وظایفی دارد که نمی توان از آن سرباز زد .

در این رابطه ما جامعه را در کل باید مد نظر قرار دهیم و باید از آسیب های بد حجابی در جامعه غافل نباشیم . این در حالی است که همان قدر که دولت  در شکل گیری و مهار بد حجابی در جامعه می تواند مقصر باشد . خانواده نیز نقش تعیین کننده ای در این رابطه دارد و من معتقد هستم که در این میان نقش مادران را نمی توان نادیده گرفت .  

دولت هم باید عزم خود را جزم کند و از وزارتخانه های خود شروع کند و این طرح را در این اماکن اجرایی کند . یا اینکه اجرای قانون را نسبت به ارباب رجوع اجرایی کند و به هر حال نگذارد که بی حجابی در ادارات رواج یابد  . دستگاه های اجرایی چون وزارت ارشاد ،سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما برای فرهنگ سازی بودجه دریافت می کنند پس نباید از فرهنگ سازی در این زمینه غافل شوند . ضمن آنکه در مجموع عملکرد صدا وسیما در این زمینه رامورد رضایت نبوده است .

مشروح گفتگوی خبر آنلاین با دکتر فاطمه واعظ جوادی در مورد  آسیب شناسی بد حجابی  روز شنبه منتشر می شود .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =