آلمان به دلیل بحران اقتصادی، در تصمیم خود برای کمک 500 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی برای خرید زیردریایی آلمانی دلفین، تجدیدنظر کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان درخواست رژیم صهیونیستی برای ارائه یک زیردریایی به این رژیم با قیمتی پایین را رد کرد.


یک هفته‌نامه تخصصی نظامی چاپ آمریکا، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که آلمان به دلیل بحران اقتصادی، در تصمیم خود برای کمک 500 میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی برای خرید زیردریایی دلفین، علیرغم انتظارات این رژیم تجدیدنظر کرده است.


براساس اعلام این نشریه، مقامات آلمان به رژیم اسراییل اعلام کرده‌اند که با وجود انتظارات آنها، آلمان قادر به تامین یک سوم بودجه 1.6 میلیارد دلاری برای خرید ششمین زیردریایی دلفین و دو ناو جنگی ساخت آلمان برای این رژیم نیست.


در همین راستا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی آورده بود که مقامات آلمانی تاکنون به چندین درخواست اسراییلی‌ها در این خصوص پاسخ منفی داده‌اند که شامل درخواست مستقیم بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان نیز می‌شود.

آلمان تاکنون پنج زیردریایی پیشرفته دلفین به رژیم صهیونیستی فروخته و اسراییل به دنبال خرید ششمین نوع از این زیردریایی‌ها بوده و از برلین نیز خواسته بود تا بخشی از مبلغ خرید آن را تخفیف دهد.


خبرگزاری رویترز در گزارش خود آورده است که آمریکا سالانه حدود 3 میلیارد دلار کمک بلاعوض دفاعی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد اما این مبلغ تنها صرف خرید محصولات و سرویس‌های نظامی آمریکایی یا اسراییلی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 78213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =