روزنامه نگار معروف و پژوهشگر مسائل بین الملل آمریکایی در مصاحبه با شبکه المیادین علیه عربستان و ترکیه افشاگری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیمور هرش به شبکه المیادین گفت : گاز سارین استفاده شده به دست گروه تروریستی جبهه النصره در غوطه شرقی از طریق عربستان و ترکیه تأمین شده بود.
سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد: ما با استناد به گزارش های اطلاعاتی تأیید می کنیم عربستان سعودي و ترکیه در سال 2013 مواد اصلی تشکیل دهنده گاز سمی سارین را در اختیار گروه جبهه النصره در سوریه قرار داده اند.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نیز تأیید کرد: آثار گاز سارین استفاده شده در حادثه موسوم به کشتار سال 2013 ميلادي در غوطه شرقی با نوع گاز سارینی که در زمان وقوع این حادثه در اختیار دولت سوریه قرار داشته همخوانی نداشته است.

همچنین وب سایت شبکه خبری روسیاالیوم نیز اظهارات هرش را به نقل از یک روزنامه آلمانی منتشر کرده است و در ادامه آن نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز از حمله شیمیایی به ادلب خبر داشته است.در ادامه این خبر نوشته شده است که آمریکا مطلع است که سوریه در مساله حمله شیمیایی بی گناه است اما آن را دستاویز اهداف سیاسی کرده است.

در مقاله ای که روزنامه آلمانی به نقل از سیمور هرش منتشر کرده است نوشته شده که ترامپ زمانی که دستور حمله به پایگاه های نظامی بشار اسد را داد از بی گناهی او مطلع بود و از حمله خان شیخون در استان ادلب اطلاع داشته است.


گزارش‌های اطلاعاتی تایید می‌کنند که عربستان و ترکیه مواد شیمیایی اولیه برای ساخت گاز سارین را در اختیار جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قرار دادند.

همچنین هرش تایید کرد: سازمان کلاه‌سفیدها سازمانی برای تبلیغات است.

این روزنامه‌نگار آمریکایی افزود: گاز سارینی که در حمله شیمیایی غوطه شرقی از آن استفاده شد، از آن نوع سارینی نبود که در اختیار ارتش سوریه بود. این مساله از سوی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز تایید شد.

وی درباره پرونده مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس روس در انگلیس نیز گفت: اسکریپال با ارائه اطلاعاتی از مافیای روسیه به دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس کمک می‌کرد و این یعنی کسی که می‌خواسته به او آزار برساند، همان مافیای روسیه است و نه دولت روسیه.

52310

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =