روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: واقعیت تلخ‌تر از قیمت دلار و سکه، شرایط رکودی بازار کالا و خدمات و مهم‌تر از آن حوزه نگران‌کننده تولید و بازار کار است که با رقص هیجانی بازار ارز و طلا، روزبه‌روز سخت‌تر و وخیم‌تر می‌شود.

در‌حال‌حاضر همه مغمومانه و اندکی خندانه محو تماشای رقص مستانه دلار و سکه هستند و کمتر به لایه‌ها و رنج‌های درونی اقتصاد و به‌ تبع آن بحران‌های اجتماعی توجه می‌کنند؛ اما در این وانفسا کم‌خرج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین واکنش، سکوت و نظاره متولیان اقتصادی و سیاسی کشور است، به این امید که شاید کشتی بحران‌زده اقتصاد خودبه‌خود آرام گیرد، اما این سکوت و بی‌تفاوتی مسئولان، در حالی‌که شرایط برای تاراج منابع ملی از سوی عده‌ای اندک و قلیل فراهم است، نتیجه‌ای جز افزایش بی‌اعتمادی مردم و کاهش ظرفیت‌های مقاومت مردم در برابر فشارها و تنگناها ندارد.

دولت اگر معتقد است در برابر حل مشکلات و معضلات اقتصادی ناتوان است، باید صراحتا در پیشگاه مردم این ناتوانی را اعلام کرده و عذرخواهی کند. اگر هم معتقد است عوامل و شرایط داخلی و خارجی، مانع از سیاست‌گذاری و اقدام مؤثر آن برای مدیریت کشور است و کاری از دست آن برنمی‌آید، به‌صراحت با مردم در میان بگذارد و صحنه را ترک کند تا مردم تکلیف خود را بدانند.

 

23302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    لطفا اینقدر مردم مردم نکنید. تو کشور ما، چیزی بنام مردم وجود نداره. گفتگوی رئیس جمهور با مردم هم هیچ مشکلی رو حل نمیکنه.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    دولت ها در ایران هنور مردم را محرم نمی دانند ولی مردمی هستند
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    1 0
    موافقم
  • بی نام DE ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    2 0
    بگه مشکلمون حل میشه؟ گوشمون از این حرفا پره . همیشه میزارید همه چی از بین بره بعدش دنبال راهکار و حرف و حدیث... فقط شعار توخالی شده کارمون