محمد نعیمی‌پور عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در روزنامه اعتماد نوشت:انتخاب اصلاح‌طلبان در سال ٩٢ درباره حمایت از آقای روحانی یک ضرورت بود چرا که کشور به دلیل سیاست‌های نادرست دولت آقای احمدی‌نژاد در سراشیبی قرار گرفته بود.

جريان اصلاحات در آن زمان راه توقف روند گذشته را برگزيد. اصلاح‌طلبان به اين دليل كه آقاي روحاني نسبت به گزينه خودشان شانس بيشتري داشت چنين انتخابي كردند. آنها انتظار خاصي از روحاني نداشتند اما مسلم است كه وقتي گفتمان اصلاحات علت اساسي پيروزي آقاي روحاني بوده، دولت موظف بود كه رويكرد اصلاح‌طلبانه را دنبال كند. در برخي زمينه‌ها رويكرد اصلاح‌طلبانه را پيگيري كرد. اما اين رويكرد به صورت سيستماتيك و حساب شده در اجزاي دولت برقرار نبود. در واقع آقاي جهانگيري برخي رويكردهاي اصلاح‌طلبانه درون دولت را نمايندگي مي‌كرد. آقاي روحاني سعي مي‌كرد تا جاي ممكن به رويكرد اعتدالي‌اش خدشه وارد نشود. در دولت دوازدهم تا جايي كه رويكرد سياست خارجي دولت آقاي روحاني به ثمر نشاندن برجام بود، اصلاح‌طلبان خشنود و براي اين دستاورد اهميت قائل بودند اما در ساير بخش‌ها به دولت انتقاد داشتند اما تلاش مي‌كردند تا جايي انتقاد كنند كه مستمسكي از سوي جريان اصولگراي تندرو يا مشخصا جبهه پايداري براي ضربه به دولت نباشد.

در سال ٩٦ نيز اصلاح‌طلبان مردم را تشويق به انتخاب روحاني كردند. به هر حال برنامه‌هاي آقاي رييسي ادامه برنامه‌هاي احمدي‌نژادي‌ها بوده و كانديداي بخش‌هاي غيردموكراسي‌خواه بود.

بعد از انتخابات ٩٦ اصلاح‌طلبان به دليل گردش آقاي روحاني به سمت اصولگرايان دلخور بودند. آقاي روحاني در ايام انتخابات وعده‌هايي داد كه به فراموشي سپرد و همين باعث شد تا بي‌اعتمادي شديدي در بين اصلاح‌طلبان و مردم ايجاد شود. دولت رويكرد گذشته‌اش در حوزه سياست داخلي را ادامه داد و با آقاي لاريجاني و مجلسي كه اكثريتش با اصولگرايان بود، پيوند خورد. همين مساله سبب شد كه شاهد بي‌اعتنايي‌اي از سوي دولت نسبت به فراكسيون اميد باشيم. هر‌چه خدمات و سرويس بود براي جريان منسوب به لاريجاني انجام داد و انتصاباتش در بدنه دولتي نشانگر نوعي شيفت از اصلاح‌طلبان به سمت جريان اصولگراي معتدل بود. همين مساله باعث شد تا ارتباط دولت با اصلاح‌طلبان كم شود. آقاي روحاني كساني را در بدنه دولت گمارد كه حتي با اصلاح‌طلبان ضديت داشتند و همچنين در حوزه سياست داخلي با اصلاح‌طلبان همراهي نداشته است. در حوزه اقتصادي اصلاح‌طلبان بارها گفتند كه اين كابينه اقتصادي مناسب دولت نيست و توان حل مشكلات مردم را ندارد.

متاسفانه در حال حاضر براي آقاي روحاني اهميت ندارد كه اصلاح‌طلبان در موردش چه بينديشند. ظاهرا آقاي روحاني به مسيري افتاده كه نه به مردم احتياج دارد و نه به اصلاح‌طلبان. وقتي دولت از مردم و اصلاح‌طلبان رويگردان شد اصلاح‌طلبان نمي‌توانند كاسه داغ‌تر از آش شوند.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =