سرنوشت لایحه طرح تحول اقتصادی دولت با ابهام های جدی مواجه شده است به طوری که سخنگوی طرح تحول اقتصادی نیز در گفت و گو با خبرآنلاین اظهار کرد:"حرفی برای گفتن ندارم."

گروه اقتصادی: یک هفته پس از طفره رفتن محمود احمدی نژاد از ارایه لایحه طرح تحول اقتصادی به مجلس شورای اسلامی، شنیده ها حاکیست که با منتفی شدن ارایه این لایحه مقرر شده تا با گنجاندن طرح هدفمندسازی یارانه ها در قالب لایحه بودجه سال آینده، فعلا پرونده طرح تحول اقتصادی که وعده داده شده بود در 7 محور همچون اصلاح نظام بانک، بیمه، گمرک و مالیات ها اجرا شود، بسته خواهد شد. در پاسخ به این سوال که چرا دولت نهم با پشت سر گذاشتن 10 ماه کار تبلیغی صرف در خصوص طرح تحول، تصمیم به انصراف از ابعاد اصلاحات اجماعی آن گرفته است و تکیه خود را بر بخشی که بیشترین انتقادهای کارشناسی را متوجه خود کرده و شائبه سیاسی کاری و تبلیغات زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری دور دهم را دارد، معطوف کرده است، محمدرضا فرزین، سخنگوی طرح تحول اقتصادی در گفت و گو با خبرآنلاین که دقایقی پیش از 12 ظهر امروز انجام شد در توضیح سرنوشت لایحه دولت گفت:"بنده حرفی برای گفتن در این مورد ندارم در ضمن الان مشغول صرف ناهارم. با مدیر عملیاتی طرح صحبت کنید. 15 دقیقه بعد تماس بگیرید بنده هم در خدمتم."در تماس بعدی خبرآنلاین ایشان خط همراه خود را بر خط دفترشان Divert کردند و مسوول دفترشان گفتند:"آقای دکتر اصلا امروز امکان مکالمه ندارند و از صبح در دسترس نیستند و دفتر هم نمی آیند."

مدیر عملیاتی طرح تحول هم امروز از هرگونه صحبت در مورد سرنوشت طرح تحول اقتصادی طفره رفت و دفتر ایشان هم از وضعیت ایشان ابراز بی اطلاعی کرد. با این وجود امروز متن کامل لایحه پیشنهادی دولت برای هدفمند کردن یارانه ها منتشر شده که همانند لایحه طرح تحول اقتصادی زمان مشخصی برای اریه به مجلس ندارد. بنابراین درست یک هفته پس از وعده رییس جمهوری برای ارائه طرح تحول اقتصادی به مجلس، دولت نهم سیاست جدیدتری برای حذف یارانه ها جدا از طرح تحول اقتصادی اتخاذ کرده است.

اما این پایان سرنوشت طرح تحول اقتصادی دولت نهم نیست، چرا که گفته می شود دولت نهم تصمیم گرفته است به جای ارائه لایحه طرح تحول اقتصادی به طور فوریتی به مجلس، حذف یارانه ها را در لایحه بودجه سال 88 بگنجاند. به اعتقاد برخی کارشناسان بدبین ایده جدید دولت مبنی بر گنجاندن حذف یارانه ها در لایحه بودجه سال  88  حکایت از این دارد که دولت نهم در مدت باقی مانده فعالیت خود نمی تواند طرح تحول اقتصادی را به مرحله اجرا در بیاورد و با گنجاندن طرح هدفمند کردن یارانه ها در لایحه بودجه 88 بودجه تبلیغاتی لازم برای محمود احمدی نژاد فراهم خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =