حدود ۳۰۰۰ تن پسته در رفسنجان برداشت می‌شود

ایسنا نوشت: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: در سال جاری پیش بینی می شود 2800 تن پسته از باغات شهرستان رفسنجان برداشت شود که بیشتر مربوط به رقم احمداقایی است.

حسین رضایی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ساله برداشت پسته از سطح بیش از 80 هزار هکتار از باغات پسته بارور شهرستان از پانزدهم شهریور ماه شروع می‌شود و طبق پیش بینی ها تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری، وقوع پدیده های جوی از قبیل عدم تامین نیاز سرمایی ، نوسانات دمایی در اسفند سال گذشته، افزایش شدید دما زمان تلقیح گل و گرده افشانی در فروردین ماه خسارت قابل توجهی به محصول پسته وارد کرده است.

رضایی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 2800 تن پسته از باغات رفسنجان برداشت شود، عنوان کرد: میزان برداشت محصول پسته امسال در رفسنجان به شدت افت پیدا کرده و پیش بینی می شود میانگین تولید حدود 6 درصد سال قبل باشد به نحوی که امسال بالای 90 درصد محصول شهرستان از بین رفته است.

برداشت پسته

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در ادامه در خصوص محصول سال آینده نیز بیان کرد: سال آینده وضعیت بدی نداریم، در رقم اکبری جوانه گل خوبی داریم، در رقم احمدآفایی جوانه گل نسبتاً خوب است، در رقم کله قوچی جوانه گل متوسط و فقط در رقم فندقی وضعیت ضعیف است، در مجموع می توان گفت وضعیت پسته سال آینده مناسب است.

رضایی با اشاره به اینکه برخی برداشت پسته کال را در ارقام فندقی وکله قوچی را آغاز کرده اند، یادآور شد: انون برداشت پسته ال آغاز شده است و کشاورزان باید دقت کنند که برای برداشت پسته کال باید حداقل 5 تا 10 درصد پسته رسیده باشد و زودتر اگر برداشت کنند افت محصول زیاد می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =