آدم‌ربایانی که به قصد اخاذی 400 میلیون ریالی مرد 61 ساله‌ای را ربوده بودند توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس،‌ در پی اطلاع خانواده فردی به نام علی مبنی بر اینکه این فرد راننده تاکسی بوده و از صبح به قصد مسافر‌کشی از منزل خارج و دیگر مراجعت نکرده مأموران از وقوع یک حادثه با خبر شدند.

با توجه به اینکه احتمال می‌رفت برای این فرد اتفاقی افتاده باشد بلافاصله اکیپ زبده‌ای از کاراگاهان جرایم جنایی پلیس آگاهی استان یزد فعالیت خود را آغاز کردند.

کارآگاهان هنگامی که در جستجوی سرنخ برای یافتن فرد مفقود شده بودند خانواده وی به آنها مراجعه کردند و گفتند که علی با آنها تماس گرفته و گفته که توسط چند نفر ربوده شده که شخصی دیگر گوشی را از وی گرفته و با تهدید، برای آزادی او تقاضای 400 میلیون ریال کرده است.

کارآگاهان در ابتدا با ارائه آموزش‌های لازم به خانواده ربوده شده در زمینه مذاکره با ربایندگان و نحوه رفتارشان در منزل این افراد را توجیه کردند و با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده متوجه شدند محل آدم‌ربایان در شهرستان خاش است که با اخذ نیابت قضایی به آنجا مراجعه کردند.

در ادامه آدم‌ربایان محلی را برای دریافت وجه تعیین کردند که کارآگاهان با کنترل نامحسوس منطقه یکی از آدم‌ربایان به نام قادر را طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

در بازجویی‌های انجام شده آدم‌ربا صراحتاً به آدم‌ربایی با همدستی 4 نفر از اقوام خود به نام‌های خداداد، یعقوب، داوود و مجید اعتراف کرد که 3 همدست دیگر وی طی یک اقدام ضربتی دستگیر و آنها نیز به آدم‌ربایی اقرار کردند که در بازجویی‌ها گفتند که فرد ربوده شده در ارتفاعات روستای آهو دره در نزد مجید نگهداری می‌شود و هدفمان از آدم‌ربایی اخاذی بوده است.

سرهنگ زینلی رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: در نهایت مجید که مسئول نگهداری فرد ربوده شده بود پس از اطلاع از دستگیری همدستانش، ربوده شده را آزاد و متواری ‌شد.
با اعتراف متهمین پرونده تکمیل و با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =