مأموران در حین تعقیب و گریز یک سارق مسلح فراری با استفاده از اسلحه وی را زخمی و دستگیر کردند.

فارس نوشت: ساعت 11 شب 3 شهریور امسال شاکی طی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یک مورد سرقت مسلحانه را از خودش در بزرگراه رسالت اعلام کرد.

در روز بعد و با ارسال پرونده مقدماتی به دادسرای امور جنایی، به دستور پرونده جهت رسیدگی تخصصی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ مبارزه با سرقت و جرائم مسلحانه ارجاع شد.

شاکی به نام علی در تشریح ماجرای سرقت به افسر پرونده گفت: ساعت23 از میدان ونک به مقصد رسالت سوار یک دستگاه خودرو سواری پراید تیره رنگ شدم که یک نفر مسافر دیگر نیز روی صندلی جلو نشسته بود.

قبل از میدان رسالت و در 16 متری مجیدیه به یکباره تغییر مسیر داد و زمان اعتراض کردنم مصادف شد با توقف خودرو و بلافاصله برگشتن مسافر نفر جلویی به سمت صندلی عقب و یک قبضه سلاح کمری را به طرف من گرفت و ضمن تهدید گفت تا هر چه دارم به آنها بدهم.

وی ادامه داد: من هم یک عدد کیف‌دستی چرم که حاوی راکت تنیس، توپ و تور تنیس، عینک آفتابی، مدارک شرکت محل کارم، و 3 عدد گوشی تلفن همراه با سیم کارت و وجه نقد 4500 تومان بود به همراه ساعت مچی را به فرد مسلح دادم.

ساعتی بعد نیز شاکی دیگری به اداره یکم مراجعه کرد و با لکنت‌زبانی که از سرقت شب گذشته پیدا کرده بود و با اظهاراتی مشابه نفر اول گفت: در ساعت 12 شب گذشته در میدان رسالت به مقصد پاسداران، سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی شدم که سرنشینان آن با تهدید سلاح گرم از من سرقت کردند.

کارآگاهان در ابتدای تحقیقات تخصصی خود از 2 شاکی، تصاویر سارقان سابقه‌دار را در اختیار آنان قرار دادند، سپس با راهنمایی این 2 نفر چهره‌نگاری فرضی از 2 سارق مسلح انجام شد در ادامه سوابق مشابه گذشته را مورد بررسی قرار دادند. با این اقدامات، کارآگاهان از همان روز نخست تلاش بی وقفه‌ای برای شناسایی و دستگیری 2 سارق آغاز کردند.

برای بررسی شماره ناقص پلاک پراید مشکی که شاکی دوم یادداشت کرده بود، خودروهای بسیاری مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد که خودرو پراید مشکی در همان روز دارای سابقه سرقت در پایگاه سوم پلیس آگاهی بوده و در خیابان پاکستان توسط 2 نفر سرقت شده است.

مالک پراید مدعی شده بود در ساعت 3 بامداد روز حادثه از خیابان پاکستان در حال ورود به اتوبان مدرس بودم. متوجه شدم ورودی به اتوبان با سنگ‌های بزرگی مسدود شده است. پیاده شدم تا سنگ‌ها را کنار بزنم. ناگهان 2 مرد جوان سوار خودرو شده و خودرو را سرقت کردند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده و در تاریخ 7 شهریور امسال 2 سرقت مشابه سرقت‌های قبلی و به صورت مسلحانه و سوار کردن مسافر در انتهای شب، از شهروندان تهرانی در محدوده خیابان شریعتی و بزرگراه شهید باقری به اطلاع مأموران رسید که در این سرقت‌ها نیز معلوم شد سارقان همان سارقان سوم شهریور هستند.

با توجه به اهمیت موضوع‌، تیم‌های ویژه‌ای از کارآگاهان اداره یکم در نقاط مختلف شهر و خیابان به خیابان تحقیقات میدانی را برای یافتن سارقان مسلح دنبال کردند.

یکی از اکیپ‌های اعزامی در ساعت 23 و در میدان ونک، خودرو را با 2 سرنشین و در حالی که مشغول سوار کردن یک مسافر جوان بود مشاهده کردند.

در این لحظه که بلافاصله خودرو پراید مشکی به سمت اتوبان حقانی حرکت کرده بود و کارآگاهان هنوز مطمئن نبودند خودرو پراید همان خودرو سرقتی است، به صورت غیرمحسوس اقدام به تعقیب آن کردند.

کارآگاهان اداره یکم که در پشت سر خودرو پراید و با فاصله در تعقیب بودند، در بزرگراه شهید همت و در خروجی خیابان شریعتی، وقتی که حرکاتی مبنی بر سرقت از مسافر به هنگام حرکت پراید مشاهده کردند؛ در یک اقدام غافلگیرانه، با مسدود کردن مسیر حرکت پراید اقدام به توقف آن کرده اما راننده پراید با دنده عقب در اتوبان همت اقدام به فرار کرد.

خودرو پلیس آگاهی نیز به تعقیب سارقان ادامه داد و با اخطارهای خود و تیراندازی هوایی و سپس تیراندازی به سمت لاستیک خودرو پراید به این خودرو دستور توقف دادند.

در لحظه‌ای که سارقان پی بردند در کمین پلیس غافلگیر شده‌اند، خودرو را رها کرده و با به جا گذاشتن خودرو و مسافر خوش اقبال، به سمت خروجی اتوبان پا به فرار گذاشتند.

2 جوان بدون توجه به اخطارهای پلیس در حال فرار بودند که کارآگاهان با تیراندازی به سوی 2 متهم در حال فرار یکی از آن 2 را از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار دادند. اما نفر دوم پا به فرار گذاشت.

با رسیدن اکیپ‌های دیگر از مسافر در همان محل تحقیقات لازم انجام شد خودرو پراید به پلیس آگاهی و سارق مجروح به بیمارستان انتقال یافت.

سارق مجروح در بیمارستان به سرقت پراید و سرقت‌های مسلحانه از شهروندان به همراه همدست خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در یکی دو ماه اخیر کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در چندین عملیات دستگیری سارقان مسلح و خشن، ناچار به استفاده از اختیارات قانونی خود شده و با تیراندازی و مجروح کردن سارقان موفق به دستگیری آنها شده‌اند که در تمامی این دستگیری‌ها گلوله کارآگاهان به پای سارقان در حال فرار اصابت کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 89041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =